Gunhild Carling

Jag kan inte spela blockflöjt och saxofon längre.
Det kan ju kännas tråkigt.
Men så hörde jag Gunhild Carling Swing Band, och bestämde mig:
Jag överlåter härmed all min musikaliska entusiasm och ambition på Gunhild Carling.
Hon gör precis det som jag skulle vilja!
På precis det sätt jag skulle vilja.
Dessutom tillsammans med sin mamma, sin pappa och två av sina bröder.
Och hon gör det så bra!
Jag behåller bara ett litet uns av sångröst- och -glädje för mig själv, att ha ifall jag t.ex. skulle träffa Gunhild och hon frågade mig om jag kanske ville sjunga en låt ihop med hennes band...
Gunhild, känner du nu att du har fått detta av mig?
Jag tror det, va.
Det känns skönt.
Jag hoppas att jag snart får höra Gunhild Carling Swing Band igen.
Kan man göra så här?
Testamentera sina ambitioner.
Det är klart att man kan.
Lyssna på Gunhild här: http://www.gunhildcarling.net/ph/index.php?cont=listen&lng=swe