Idag

Snön vräker ner.
Tiddelipom.
Och jag tänkte ge mina läsare ett röstprov.
Vi kommer alla att märka om jag lyckas eller ej.
Rösten är kanske den värsta att bli sviken av.
Den är så social,
och det är jag också.
Men den är inte borta.
Jag tycker att jag låter svag, förbleknad, mesig och ibland rent av korkad.
När jag i själva verket är stark, mustig, intelligent och kanske framförallt tuff?
Tänk på det,  särskilt om du ringer mig...
#1 - - Irving:

Här snöar det inte. Än. Molnen är mörka, mörka och går så lågt att man nästan kan ta på dem. Fast det är rätt mysigt. Där jag står ser jag juldekorationerna som hänger mellan husen i Centrum. Små, små lampdroppar som en stjärnehimmel över hela gatan och granris med stora röda kulor i runt alla husen. Jag älskar den här tiden med alla ljus. Det blir så vackert överallt. Och så får man dricka glögg och äta lussebullar med stearinljus tända. Finns det något godare? Skulle vara kaviarsmörgås med kall potatis då, i en sommarvarm stuga...
Nu är vi igång med sonens rum. Blå färg har han valt. Syre heter den. Ska bli spännande att se hur det blir. Han känns större nu när alla småpojksgrejer rensats ut. Och då är rummet tomt nu. Kan tänka mig hur det kommer att kännas när vi gjort iordning rummet och det nästan är ett tonårsrum. Som när dottern slutade nian och man fick en klump i halsen av att man var så rörd över att se henne och alla kompisar som blivit så stora och fina ungdomar. Man har inga små barn längre, bara att inse det.
Nu är det stängningsdax och jag får snart gå hem. En skön kväll önskar jag dig i snöovädret.
Kram

#2 - - Jenny Tistell:

Du....allt sitter inte i rösten, utan i den fantastiska människa man föddes till!! Du uppfattas varken som svag, mesig, förbleknad och verkligen inte korkad. Jag tror alla skulle skriva under på att din röst inte är avgörande för hur vi uppfattar dig, ser på dig, tolkar dig etc. Jag tror att många skriver under på att du är tuff, stark, Intelligent och....tja...mustig är inte ett ord jag vanligtvis skulle säga., för jag är inte ens säker på dess innebörd..men låt gå för det! :)