Permobil

Jag har tillbringat förmiddagen provkörandes olika elektriska fordon.
Snart kommer jag att kunna fara fram i en permobil av modell Chairman 2 Lowrider,
och den som känner att den vill provsmaka på upplevelsen kan surfa in på: http://www.permobil.se/templates/ProductPage.aspx?id=1814.
Med maxhastigheten 7.5 km/h ska jag susa fram, forcerandes hinder på upp till 70 mm, 3-4 mil om dagen med nacken bekvämt tillbakalutad mot polstrad dyna.
Det enda jag saknade på min provtur var en keps.
#1 - - O:

Lycka till med nya fordonet. (Jo, jag kollade hur den ser ut.) Något varmt på huvudet och sköna vantar behövs nog när du skall på tur.

#2 - - Helena:

"Innovativ design, formgivning och avancerad ingenjörskonst" -- det låter det! Men det mesta jag kan tänka på just nu att jag skulle vilja stoppa tiden, eller kanske t o m backa. Eller ännu hellre skrämma den där djävulen som bosatt sej hos dej tillbaka i sin mörka håla.

Fast å andra sidan kan jag faktiskt se dej framför mej åkandes i detta fordon. Med keps. Och faktiskt med ett litet skevt leende.