Bortrest

Har varit bortrest.
Skrattat mig trött i käften.
Blivit ompysslad och assisterad.
Rest hem själv, på egen hand.
Bytt tåg.
Inte snubblat i med rullväskan i rulltrappan, men nästan.
Fumlat fram 109 kr ur plånboken för en taxiresa.
Om det hade varit hundra, en hundralapp ur sedelfacket,
men 109, det är förutom sedeln minst fem små mynt ur myntfacket med dragkedja.
Tålmodig chaufför väntade på mina fumliga fingrar.
Ansökan om assistansersättning är inskickad nu.
Sen blir det hembesök och behovsbedömning.
Det är inte läskigt.
Det är spännade
och hjälpsamt.
#1 - - Irving:

Vad skönt att "se" dig igen, jag undrade var du blivit av. Kul med resa. Och att få skratta. Och skönt att du vant dig vid tanken om assistent nu. För det tar nog en stund att vänja sig vid tanken. Om hur. Här skiner solen just nu och det är skönt. Igår var det grågrått och jag tyckte inte jag vaknade riktigt på hela dagen. Idag ska jag på första utvecklingssamtalet på gymnasiet. Ska bli spännande. Jag minns inte att vi hade sånt när vi gick på gymnasiet men det hade vi väl antar jag. Ha det bra nu, kram.