Vem?

På sjukhuset frågade man mig om jag hade tänkt på någon som skulle kunna vara personlig assistent åt mig.
Jag har tänkt som bara faan.
Fast inte ens kommit fram till frågan vem?
Jag har mest bara kommit till: Hur?
Hur ska jag kunna fundera ut det?
Jag kan inte beordra någon.
Jag kan inte ens be någon.
Jag kan inte ens önska någon.

Till frukosttidningen, över bh-knäppningen, i duschen
vill jag inte umgås.
Bara ha lite handräckning.
Av vem som helst som kan tiga och förstå, och som vill.
Någon som vill.
Men på bion och fotbollsmatchen kan man väl gå med en vän?
Som hjälper en med det som kan behövas.
Någon som vill.

Och så vill jag ju laga mat och städa och läsa för Lilla Sonen?
Vem gör det, med mig, åt mig, åt Mannen som får göra det nu?

Alla frågetecken.
Svar.
#1 - - Allan:

Får man bestämma vilka annonser som visas på bloggen själv...? Misstänker att det inte är fallet. Jag är tveksam till om du själv skulle valt sidan www. gudalskardig.com. Hmm, häromdagen var det någon om tarmsköljning...

#2 - - H:

Om vi alla tarmsköljde oss lite oftare skulle Gud älska oss mer, det är min övertygelse.
AB Knyt o knäpp kommer att skicka in en minideltidsansökan rätt snart. Av rent egenintresse.
Kram, H