Julafton


Nu har jag säkert julmust i åtminstone ena lungan.


Jag tycker om julen.

Jag tycker om julgran väldigt mycket.

Jag tycker om julmat, julmust och julklappar.

Famnen full.


Ändå är det på något sätt befriande när det är över.

Den känslan börjar komma redan nu på julaftons kväll.

Man kommer ut oskadd på andra sidan liksom.

Kan börja sikta framåt mot nya

hm nya, jaa nya framtider...


Men inte nyår.

Nyår skiter jag fullkomligt i.

Gärna god mat förstås, men det ska man ha alla dagar.

Tolvslaget och årskrönikorna slår inte an en ton hos mig.


Förresten,

jag levde till jul.

#1 - - ulrika:

ja det gjorde du- det har vi allt tänkt på...! Men med all den energi du har runt dig så är det tydligt att livskraften hos dig är stark! Julefrid här i huset, och vi kände som du igår kväll- "nu är det över"- men vad bra det blev! julkramar från oss/Ulrika o fam.

#2 - - annette:

Ja det gjorde du. Jag är nog lite korkad för jag kan fortfarande inte ta in alternativet....Tack för ett helt fantastiskt julkort. Ni är så söta! Kram

#3 - - Alina:

Ha en bra dag! :)

#4 - - Jenny:

Håller med anette, jag kan inte ta in något alternativ. jag överlevde julen jag med, med alla inbjudna hit till öppet hus. Blev riktigt bra tillslut!!

#5 - - Irving:

Ja tänk att det blev julmust i år också. Härligt! Och snart är det födelsedag. Hoppas du får en smarrig tårta då. Och att mitt brev kommit fram. Annars dimper det väl ner med en hoper julkort på måndag. Jag har varit ledig nu före jul men jobbar 29:e och 30:e, då lär det bli hysteri på banken. Hoppas du får en fortsatt skön helg,

KRAM.

#6 - - O:

Ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få.... Kanske är det så. Viktigt att önska och att inte ge upp. Du var inställd på att få fira jul och om jag minns rätt så ingår även sommaren 2009 i planen. Dina tankar om livet och vardagliga händelser är så underbara och griper tag i hela mig. Har funderat på hur du bär dig åt för att orka formulera och skriva allt. Tankarna finns säkert inom dig, men att orka skriva. Det måste väl ta väldigt mycket tid och kraft.

Hoppas du och hela familjen får ett gott slut på år 2008 och ett Gott Nytt År 2009. Se till att det inte blir julmust i andra lungan. Var rädd om dig.

Tack för det här året! Många kramar.

#7 - - HME:

God fortsättning från oss alla till er alla! Tredje året på raken utan julkort nu tror jag.. I fjol tillverkade vi men skickade aldrig.. Men jag har gjort pepparkakor, fruktkaka, chokladtryfflar och en sillinläggning så lite initiativförmåga finns det. Och L. har bakat lussebullar med barnen i två omgångar. Men tack ändå för din påminnelse om att ta det lugnt med attributen och göra bara det som känns kul och lagom. Lagom - det är trots allt ett väkldigt trevligt begrepp.



Och stort grattis på födelsedagen imorgon! Jämnt och fint - inget primtal där inte.



Och så gott nytt år sen också. (Det är mycket nu..)

#8 - - cruella:

Och vad glad jag är att du lever än:-) Tack för det och för att du skriver.

#9 - - Anette:

Fick den här adressen av Phil, då han tyckte jag skulle läsa det du har att berätta - och jag måste säga att Du har ett otroligt skriftspråk som tar tag i läsaren och får en att ryckas med. Jag kommer att fortsätta läsa det du skriver - kram Anette Fjärrstrand, Bokförlaget Svenska Konstnärer

#10 - - ann:

Hela din blogg är en av de finaste presenter jag har fått. Varje inlägg finns kvar länge i mitt huvud och dyker upp styckevis och delt lite då och då. Kram

#11 - - En annan Tina:

Jag följer sedan en tid Din blogg och gläds över det jag läser. Du väcker många tankar med Dina väl formulerade ord och det är en fröjd att läsa. Varmt tack!