Utan trosor i permobilen

Jag delar med mig av helgens härligheter med risk för att både bli avstängd från blogg.se pga det chockerande bildmaterialet samt att aldrig mer få låna den mobila lyften.


Den som lever får se, som man brukar säga.


Jag har varit hemma hos en av systrarna på den årliga, nästan lite suspekta, familjeträffen.

För tredje året i rad bjuder min mamma och pappa sina fyra barn på en trerätters middag.

Det lite suspekta är att ingen annan är bjuden.

Inga respektive och inga barnbarn.


I år fick vi vara hemma hos syster eftersom jag inte tar mig upp till tredje våningen utan hiss, så några småkusiner och en respektive fanns med i bakgrunden.


Det är speciellt att sitta där och se på varandra

och påminna sig att det var just vi fyra som växte upp tillsammans.


Med samma mamma,

som var hemma och fanns

och packade frysväskan på fredagarna,

som skar upp varsin limpskiva till kvällschokladen.


(På den tiden kunde en helt normal familj ha varm choklad och limpmacka till kvällsmat flera gånger i veckan.

Trodde vi i alla fall.)


Med samma pappa,

som åkte till jobbet och gick på sammanträde,

organiserade julstädning och byggde sommarstuga.


Förutom att se på varandra,

och utnämna mig till Geni i en spännande frågetävling,

så sänktes jag ner i bubbelbadkaret.


Ett vardagsäventyr.


Lyften gick ju inte in genom badrumsdörren.


Så vilken tur att den gick att montera isär!


Upp med mig nakenfis i den rullbara toastolen

och in med den i badrummet.

En syster vaktar mig medan den andra monterar isär lyften, baxar in

den i badrummet och plockar ihop den igen.

Kroka på selen och så var det dags.

Men,

en badkarsfront är i vägen.

Det är väl lätt som en plätt att krångla loss en badkarsfront i ett badrum fullt av tre systrar och en lyftkran.

Ja, det är det.


Sen är det bara att sänka ner!

Åh, att bli så lätt,

att bli så varm!  


Bubblar runt tills jag är alldeles svettig.



Upp, till toastolen, lyften isär, lyften ihop, till permobilen, till sängen.


Syskon doppar en i bubbelbad.

Syskon är bra att ha.


Kommer hem på söndagskvällen

till min familj.

Mannen och de tre barnen.

Tre syskon.

Nöjd.

#1 - - Kattis:

ÅÅÅHH vad underbart för dig:) och allt går ju (nästan) att lösa med "lite" trix och fix. (Tänk vad bra man har det som bara kan gå och bada när man vill, ska börja uppskatta det mera!)Underbar bild på dig :)

kram på dig

#2 - - ulrika:

WOW liksom!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du är typ bäst på dessa underfundigheter, vardagslyxande, vardagsfilosoferande och att njuta av att finnas mitt i allt- det tycker jag - som FÖRSÖKER att stann aupp mit ti stressandet och inse att jag INTE behöver baka saffransbullar just idag bara för att det är lussefika på skolan på onsdag ( och torsdag i annan klass coh fredag på dagis...)

jag köper och lägger över i en annan påse bara :):)

BADLYX är annars det jag önskar mig av tomten...

#3 - - cruella:

Gud vad härligt! Bubbelbad åt alla! sitter och småfryser alldeles för sent på jobbet

#4 - - Alina:

Trevlig kväll! :)

#5 - - misseast:

Hoppas du har en trevlig kväll :)

#6 - - Maria:

Det ser verkligen skönt ut! Det är något speciellt med syskon. Den där vissheten om att de finns där och inte så många ord behöver sägas. När mina barn kramar varandra... det är ett tillfälle att känna sig lycklig i.

#7 - - Otsi:

Å vilka underbara bilder! Både de du målar för oss med ord, och den som kom via en kamera. Tack för dem.

#8 - - Ylva L:

Tänk att det var varm choklad och limpmacka som var den hemliga mixturen som gett dig superkrafter, du MasterGenius! Eller om det var MosterGenius.



ÅH, du är värd alla nöjda leenden i världen! Och heja systrarna som givetvis också har dessa superkrafter, och klarar att montera ned och upp på rekordtid i rekordlitet utrymme.

#9 - - AnnaMaroa:

Vilken härlig upplevelse! Syskon är allt bra att ha, till mycket. Som Maria säger, man vet att dom finns där. Ett varmt bubbelbad är bland det bästa man kan få, både för kropp och själ. Och visst längtar man ibland tillbaka till limpmackan och chokladens tid. Du är så härlig, tack för att du delar med dig så frikostigt av dig.

Kram

#10 - - O:

Där ser man! En del tar saker tar längre tid och kräver planering och klurighet, men inget är omöjligt. Helt underbart! Ett ömsesidigt förtroende, att du litar på systrarna och de får chansen att försöka fixa allt på bästa sätt.

Ha det fortsatt bra! Kram!!

#11 - - Zorro:

Inte ett dugg suspekt. Bara avundsvärt. Jag längtar efter att få träffa min "ursprungliga" familj utan tre resptektive och sju barn. Tänk att få banka på brorsan som bara retas och sucka samfällt över pappas fåniga skämt...

#12 - - HME:

Hej!



Grattis till bubbelmyset!



Jag råkade se att skogen runt eran (gammfamiljens+kusinernas) sommarstuga är till salu om det är någon som har några miljoner över. Sen hörde jag av pappa att det var avverkat inte så långt ifrån. Men ändå..



Kram



#13 - - HME:

Grattis till bubbelmyset!



Jag råkade se på Hemnet att skogen runt era (gammfamiljens och kusinernas) stugor är till salu om det är någon som sitter och trycker på några miljoner. Sen hörde jag av pappa att det har avverkats inte så långt ifrån redan (för det vore väl det man skulle ha velat undvika kanske). men ändå..

#14 - - Irving:

Det är ju det jag säger- ni är fantastiska allihop! Jag tror att det är mycket möjligt att ni på långt håll är släkt med mumintrollen på någe vänster. Har misstänkt det sedan jag mitt i natten kom till dig via brandstegen uppe på tredje våningen och pappan inte ens höjer på ögonbrynet av en åtminstone liten förvåning då han gläntar på dörren för han tyckt sig höra röster. Eller då mamman gömde sig för att slippa laga middag. Ni har något speciellt och det är gott att ni värnar om det. Och det är gott att ha fått nosa på hur det känns att finnas mitt i. Även om vi inte är syskon så finns ni systrar i mitt hjärta alla tre. Det är en skön känsla när tiden inte betyder avstånd. Tittade förresten på bröllopskorten i helgen, då du spelade blockflöjt. Fantastiskt det med. Nu ska jag lägga mig. Sov gott, KRAM. Förresten, kusin fyllde 40 år idag. Sanslöst, känns inte alls länge sedan som vi sprang i vattenspridaren i trädgården hos mormor o morfar...

#15 - - camila:

Häftigt!

Är arbetsterpeut och åker städigt runt och predikar hur man ska använda lyftar på ett säkert sätt....BRA att "livet" ibland inte lyssnar på oss regelnissar..keep up the good work. Hälsa dina syskon och föräldrar att ni är helt fantastiska.Din blogg är underbar.