Jag gillar naket

Farit på biltur.

Bara Mannen och jag.


Naturen är naken nu.

Passa på och njut av det.

Ingen snö som lyser upp och skyler.

Ingen grönska.

Asparnas stammar är elefantgråa

ser man.

Lövträdskronorna i barrblandskogen är brunlila

ser man.

Det är så här det egentligen ser ut.


Jag gillar kortsnaggade och kala människohuvuden också.

Man ser hur folk egentligen ser ut.


Mitt i det nakna ligger svanarna och skriker till varandra.

Vad skriker de?

Jag tror ungefär som Svensk Damtidning,

fast Svensk Svantidning,

när de kanske inte setts sen rastplatsen förra året.


Jag tycker om biltur nu.

Så länge jag kommer ut till bilen

och i bilen.

Ur bilen.

Två starka armar till hjälp behöver jag.

Det ska man alltid ha med sig.


Har man en liten hopfällbar rullstol också,

så kan man både handla och köpa kebabtallrik.


Nu får naturen klä på sig.

#1 - - Maria:

Hej Tina!
Här är det minsann inte naket. det har kommit minst en halvmeter snö och inte en sän där snö som försvinner nästan innan den lagt sig, utan en snö som legat en vecka nu! Jag som längtat efter vinter och nu äntligen börjat njuta av att det var vår inte bara en urled vinter. Fast igår när solen sken och vi satt ute och drack vin och åt grillat på sommargrillen och jag somnade 1 timme och snön gnistrade...Det konstiga är att jag har så svårt att tänka mig träden med löv nu och när löven kommer så svårt att tänka sig dem nakna. Naturen bara är just nu!

#2 - - Zorro:

Här på västkusten håller naturen också att ta på sig ett snölager till. Hela familjen var ute och växlade mellan att kasta frisbee och åka pulka, man försöker ju anpassa sig till rådande omständigheter.

#3 - - Helena:

Nu funderar jag igen på de där Googleannonserna ovan. Nu står det "trädskola Van den Berk" och "Vassklippning". Det verkar rätt sofistikerat -- kanske väljs annonserna ut efter något ord i texten. Vad har google reagerat på? Naturen? Stammarna? Lövträdskronorna? Kanske rent av naket? Hursomhelst skriver du vackert. Som vanligt.

Det är rättså naket även på Öland, även om det kommit lite snöpuder under påsken. Men naturen håller definitivt på att klä sej: blå hav av blommande vårstjärnor och blåsippor, en och annan vitsippa i soliga lägen, hagtorns- och syrénknoppar har spruckit ut i skirt grönt. Och kanske har några av de lärkor och tranor som var här för några dagar sedan nått till er i Örebro? Önskar jag kunde skicka med dem en varm hälsning...

#4 - - Jenny Tistell:

Nu är det ett klätt vinterland här ute. Det hade man väl aldrig kunnat gissa. Fast förra året när dottern hade kalas var det snö så kanske borde vi ha förstått det. Det var mysigt att plumsa lite i dag i alla fall. Jag gillar vintern. Det ser så fint ut när vårlökarnas blad sticker upp i den vita snön och bryter med sin gröna färg. Det tråkiga kommer när det smälter och ligger som en grå sörja överallt. Men det hör väl till i hela klädprocessen gissar jag. Vad kul att ni såg svanarna.