Osunt

Jag har inte varit ute på tre dagar.

Visst är det osunt?!


Om det är regnigt och kallt,

och det är det ju,

och jag inte har något att göra ute,

och inget viktigt ärende att uträtta,

vad ska jag då ut för?


Som en katt.


Äta grädde och se på våldsfilmer

kan man göra inne.


Tills solen skiner igen.


Förra helgen,

när solen sken från klarblå himmel,

tänkte jag att tänk att det är så här solen skiner hela hela tiden fast bara att ibland kommer saker och ting emellan så att det inte når fram till just mig.

Den håller på nu också.


De nästan utslagna syrenblommorna har stannat i väntan.

#1 - - Gudrun G:

Har också haft en regnig filmhelg, feelgoodfilmer, klarar inte att se våld: Georgia Rule, Hairspray och Evening. Helt okej! Beökte också vännina som numera finns på ett demensboende. Hon är 56 år. Livet är inte rättvist.

#2 - - Jenny Tistell:

jag kan komma på betydligt fler osunda saker jag ägnar mig åt än att stanna inne i regn....:)
Våldsfilmer är inte min grej alltså. Men just nu plågar jag mig igenom alla avsnitt av "barnmorskorna" som om jag skulle bli peppad....inte direkt!! Snarare vettskrämd, frustrerad och irriterad. Men kan ändå inte sluta se på det! Sist var det en kvinna som kom in och den MANLIGA speakern i bakgrunden säger : "Linnea ska föda sitt andra barn, Linnea är fotbolls tjej så hon tacklar verkarna med tystnad" Sen födde hon på 3 minuter. MEn hallå, vad sjutton har det med fotboll att göra?? Hon höll sig inom den manliga normen...tystnad, fotboll...
Ja, jag hatar fotboll så det bådar inte gott för min del.

Jag brukar också tänka att solen skiner, även om den döljer sig bakom molnen så skiner den faktist.

/J

#3 - - MB:

Tänk att man kan få skratta så mycket när man läser din blogg! Du skriver ju för himla bra!