Kul tycker jag

Man ska skratta

så dreglet stänker

och överläppen fastnar på tänderna

även om skrattet låter som en hes inandning.


Om man finner anledning.

Minsta lilla anledning.


Jag skrattade när assistent råkade köra fast permobilen,
och mig,
i djup issörja.


Ibland kan jag inte låta bli att skratta när jag blir upplyft i den nya taklyften.

Bara för det känns så ballt att bara hänga där.


Idag har jag skrattat flera gånger åt

massakern på himmelska fridens torg

kan man säga.


I förrgår skrattade jag åt att det var så svårt att dricka te med tesked.


Varje dag bör överläppen fastna på framtänderna.


Jag växte upp med en granne som skrattade så det hördes över flera kvarter.

Hennes skratt bubblade inte.

Det sprutade som en geysir ur strupen.

Det var härligt

att ha omkring sig.


Att höra sina barn skratta.

Eller fnissa.

I november.


Den dag du har lite svårt att få läpparna att krulla sig letar du på den lilla radioteatern Turkudden, om två nazistiska småbarnsmammor.

#1 - - Kattis:

Jag är ny här, har läst allt du skrivit och både skrattat och gråtit. Du uttrycker dig FANTASTISKT!

må så gott kram på dig :):):)

#2 - - harpasione själv:

Hur glad blir man inte av kommentarer. Tack!

#3 - - Lena:

Jag är också ny här, jag har blivit sittande i 4 timmar och läst hela bloggen från början till slut. Jag tycker du är fantastisk som orkar berätta på ett sånt kul sätt. Jag känner igen vart enda ord och problem som du skriver, då min sambo har ALS. Ha en bra fortstättning.

#4 - - O:

Visst är det skönt att kunna skratta. Att kunna se det komiska i små vardagshändelser. Det tillåter ju också människorna runt omkring att ta vara på tillfällen att skratta tillsammans med oss. Fortsätt se det positiva och skratta så mycket du orkar. Elände och sorgligheter finns tillräckligt ändå. Ha en bra dag. Kram!!

#5 - - Anonym:

Annars finns ju alltid Americas Funniest homevideos på kanal 5 att ta till den dagen skrattet inte riktigt vill komma till. Iallafall om man är lagd som jag som skrattar åt mr Bean rodnar

#6 - - Veronika:

Oops! min kommentar ovan!!

#7 - - AnnaMaria:

Ett gott skratt förlänger livet, om inte annat får man en rejäl kindjympa. Det är så härligt att se dig Tina, med ett brett leende, komma åkandes i kylan. Kram på dig!

#8 - - jenny:

I mitt horoskop står det att jag har ett hemskt skratt och låter som en galen hysterisk kvinna när jag skrattar...! Men jag älskar att skratta! Men som du blev varse på puben i lördags, så är det en viss nivå av humor här hemma....:)

#9 - - Gudrun G:

Min bild av dig Tina är som en sån där rysk gummadu vet, en som man kan plocka isär.

Den yttre gumman har blivit lite kantstött och färgen har skavts av, men inuti lurar ett antal skinande, färggranna små damer, klarsynta, fnissande åt den yttre gumman som inte riktigt motsvarar självbilden. Det pågår samtal och skojsigheter gummorna emellan fast ingen hör det, bara dom.

#10 - - AnnaMaria:

Måste, bara måste kommentera Gudrun Gs kommentar. Underbar beskrivning, och SÅ passande! =)

#11 - - Raggoparden:

Rekommenderar katastrofalaomslag.se , efter fem minuter har jag skrattat snor och tårar över hela mej.



Min moster skrattade så hon trillade ned på golvet när vi var på bio . Vi barn tyckte det var mkt skämmigt, minns jag.