In my dreams

Jag mindes inte mina drömmar.

Jag undrade:

Är jag frisk i mina drömmar?

Nu minns jag ibland mina drömmar.

En natt blev det inbrott.

Tjuven hade skruvat loss halva låset och dörrhandtaget när jag upptäckte honom.

Jag var frisk.

Vad betyder det?

Det betyder att jag inte är sjuk.

Alltså jag,  

mitt jag.

Jag är inte sjuk.

#1 - - Elin:

Precis. Just vad vi sa, Syster och jag, att jaja, vissa saker kan hon inte göra, men så sjuk är hon ju inte direkt... För när man väl accepterat vissa saker, typ permobil och lyft hit och dit, så är det faktiskt så. För oss är du inte sjuk.

Kram

#2 - - jenny:

Tina är ju mer än bara en kropp och en permobil, eller hur?

#3 - - Ann:

En gång handledde jag en uppsats om sömn. Killen som skrev uppsatsen hade hittat en forskare som menade att vi bara är vakna för att äta och fortplanta oss - MEN våra verkliga liv lever vi i våra drömmar. Kanske har han rätt.... Vem vet?