Om det verkligen bara varit jag

Jag hade en Plan B.


Plan A var Mannen och barnen.


Men det är ju inte så lätt

att hitta någon som säger:

Jag älskar dig.

Utan att man frågar.


Som man kan älska tillbaka och för alltid.


Så därför,

om jag inte lyckats vid typ trettio,

så hade jag Plan B:


En lägenhet några trappor upp på Söder i Stockholm.

Många bokhyllor fyllda med många dammiga böcker.

Två långhåriga och mycket intelligenta afganhundar

som går och snusar i bokhyllorna när jag inte är hemma,

och som jag borstar på min minimala balkong på söndagarna.

Jag själv har ett fast jobb i stil med

Intendent på Kungliga biblioteket.

Vi är lite excentriska och hemlighetsfulla, 

mina hundar och jag.

Folk på Söder känner igen oss

och undrar mycket...


Helt plötsligt blir jag sjuk!

Va?! Hur skulle det ha gått?

Inte finns det nån hiss i min trappuppgång.

Vad ska jag göra med hundarna?

#1 - - jenny:

Ja, och sen är det ju så med afganhundar kära du...de är kända för sin Ointelligens..de är alltså inte så smarta sm de vill verka med sin snoffsiga uppsyn.

#2 - - Anna K:

Nej, det kan nog vara bättre med ett något större nätverk än ett par afganhundar den dag man hamnar i svårigheter. Därmed inte sagt att samvaron och stödet man kan få via djur saknar betydelse.