Savannens kåtaste lejoninna

Framvärpt av februarisolen

kom en drömsyn till mig -

jag ska bli savannens kåtaste lejoninna.


Lite som Den Heliga Birgitta?  


Om min kropp krymper till en decimeters längd,

fast huvudet förblir,

då kan man bära mig i en väska för bowlingklot.


Familjen kan resa på semester precis som vanligt.


Fast ovanligt.

#1 - - Anonym:

Du är en lustig dam!;-)

#2 - - Gunilla:

Hahaha! Solsting?

#3 - - Zorro:

Menar du att den heliga Birgitta skulle vara som savannens kåtaste lejoninna?

Det får du gärna utveckla.

Jag tycker det verkar mer lockande att kika upp ur en bowlingklotsväska!

#4 - - ha:

ja, var hon inte lite het på gröten??? Nja, tänkte mer på uppenbarelser.

Visst är det konstigt att helt plötsligt en gång när jag drömmer att jag ser ett lejon så vet jag att hon är ja?

#5 - - Mattias Sigurdsson:

Ljuvligt! Bland reklamen som jag ser under din text just nu står det Bikini, Bikini på Evas underkläder Stort utbud av snygga underkläder. Vad i din text kan ha triggat fram just den annonsen månne? Savannen, kåtaste eller drömsyn? Februarisolen?

Vilken lektion i frihet livet ger dig, Tina. Inget kan hindra dig från att vara Savannens kåtaste lejoninna. Hur nu sen sakerna hänger ihop.