Snygg

Idag har jag lämnat min bloggadress till min frisör.


Från den dag jag började fumla med pengarna och sluddra när jag beställde

tills jag nu sitter i permobilen och blir klippt och över huvud taget inte kan beställa tid själv

har jag blivit behandlad som den människa jag är.

Med ett leende.


Men vad hade jag väntat mig?


Jag är ju hennes kund!


Jamen ibland känner man att vissa förstår

att det lika gärna kunde varit dom.


Fast jag dreglar på hennes cape

klipper hon mig

lika snygg och tuff

som jag alltid har varit.

#1 - - cruella:

Man vill tro att det är självklart att det är så, men det är det ju inte förstås.

#2 - - O:

Visst önskar man, och hoppas att alla skall fortsätta bli sedda och behandlade som vanligt oavsett vad som händer i livet. Att inte kunna använda sina armar eller ben, att inte kunna prata, att vara ovanligt kortväxt eller "onormalt tjock". Är det sådant vi skall titta på när vi möter en person. Vem vet hur personen är eller varför, bara genom att titta. Vem vet hur vi själva har det i framtiden. Alla vill vi bli sedda och behandlade med respekt.

Ha en skön dag!