Önskemål


Jag är trött.

Jag är så trött

på en massa saker.


Men jag får inte tröttna.


Jag orkar inte ens komma ihåg vad jag skulle ha sagt om jag kunde prata.

Men varför ödsla kraft på det?

Det finns andra som pratar.


Om jag blir så trött så jag inte säger något

ska du komma ihåg

att jag vill vara med

följa med

vara intill

finnas i närheten

och vara i fred.


Om du ändå hör något slags ljud

skrattar jag nog.

#1 - - ulrika:

Du berör! oavsett om vad du tanker och om vad du skriver-

#2 - - Mattias:

*s

Mellan tårar, lietgrann, skrattar jag. Ja, jag är en lättrörd fan. Tittar och lyssnar på Laleh, blir in i hjärteroten förälskad i denna genomvackra människa, och så läser jag det här.



Du ligger där, ifred och är med. Jag sitter här och spelar Laleh. It's a deal.

#3 - - jenny:

du får alltid vara med!

#4 - - O:

Jag skulle vilja krama dig...

Kanske en puss på pannan.

Berätta en rolig historia - om jag kunde komma på någon.

På något sätt visa att jag bryr mig.

Värmen förra veckan gjorde min hjärna trött

Gråvädret denna vecka gjör mig trött i själen

Åska i luften känns i hela kroppen

Jag längtar efter att det skall vara lagom!

Kanske till Jonas Gardell och "Mellanmjölkens land"

Hoppas du hittar något att lyssna på och något att skratta åt.

#5 - - wettexvärlden:

Du skriver så att jag vill gråta.

Du är ofta med i mina tankar och jag skickar en puss på pannan.

#6 - - hme:

hej! Bara en hälsning till er alla från oss så här halvvägs in i sommaren.

/h

#7 - - Irving:

Vet du, sådär kan jag också känna det. Fast att jag inte är sjuk, och fast att jag har all möjlighet att prata. Att jag är trött. Att jag bara vill sitta och vara med. Bara få finnas. I närheten. Varför måste man alltid uttrycka sina tankar, sina åsikter? Huvudsaken man vet själv vad som är viktigt.

KRAM