Midsommar

Gud vad jag är jobbig nu:


Dra upp mig.

Dra upp mig igen.

Handduken är knölig bakom ryggen.

Sätt upp fötterna.

Dra fram fötterna.

Kittlas i ögonbrynen.

Hårstrå på kinden.

Ont i skulderbladet.

Trosorna skaver i höger ljumske.

Armbågen upp.

Vetekudden.

Datorn närmare.

Ännu närmare.

Höger.

Vinkla skärmen.


Ropar min dator

mellan toabesök, måltider, vatten, tandborstning, påklädning, avklädning, tvättning, putsning, lyft upp, sänk ner...


Jag tänker och tittar under tiden

och ännu blir det tid över till liv.

#1 - - Anonym:

Jag känner mej också jobbig ibland.L

#2 - - Elin:

Fast vi gillar att dra dig i handduken. Och fälla upp och ner och hit och dit. Och titta nära när tänderna ska putsas. Du är inte jobbig.

#3 - - KaosJenny:

Alla har rätt att vara jobbiga ibland men det är inte alla som också är underbara, det är du.