Hat

Jag hatar det sluttande badrumsgolvet.

Brinnande hat.

Det sluttar åt samma håll som min nacke är svag.

Det ska jag utnyttja i min hämnd.

Jag ska äta mig fet och tung och så ska jag falla över armstödet,

och slå golvet med mitt tunga huvud.

#1 - - Jenny:

Nu förstår jag mer vad du menade med det som stod på facebook. Hm...jobbigt det där

#2 - - ewa:

Hej,

kom på mig själv när jag stod och väntade på bussen igår, (läsande Kristina Lugn) att det är två kvinnor jag verkligen skulle vilja samtala med. Mest av allt. Det är Kristina Lugn och det är du, harpasione. Om det där som är så svårt och det där som är roligt. När orden inte räcker så har du känslan, intellektet och den vassa skärpan att ändå uttrycka dig.

Ditt inlägg är så starkt att mitt löjliga försök att skicka blåspussar blir bara ett vitt jävla moln som inte gör någon nytta.

Tack kära harpasione att du delar det svåraste (och ibland det roliga) med oss som vid varje datorsittning läser din blogg.

Mjuk tanke till dig

/ewa