Surpuppa

Det bästa med den här värmen är att jag inte alls behöver undra längre

hur jag ska överleva nästa vinter.

Svala lugna dagar vid datorn.

Besvärligt att gå ut, minns jag att jag tyckte, men man behöver ju inte gå ut.


Tala om besvärligt nu.

Keps skaver i bakhuvudet och skärmen är för liten.  

Min hatt från Thailand har vi inte hittat och om vi hittar den måste man klippa sönder den för att den ska gå ihop med nackstödet på permobilen.


Ont i huvet är vad man får.

#1 - - Irving:

Jag håller med. Fullständigt. Det är alldeles för varmt för att gå med armen i band också. Svettigt så man inte kan gå ut. Och kliar i ögonen gör det. Inte av värmen men av pollen antar jag. Brukar inte vara allergisk men i år svider ögonen. Mannen tar dykcertifikat och är på utedyk hela helgen. Barnen, eller ungdomarna ska man väl säga nu, åkte till stan för att grilla med kompisarna. Känns lite konstigt att de drar iväg sådär utan mig- jag vill också grilla i stan! Med dem. Ja, ja, man får väl vänja sig vid att de växer upp...Kram

#2 - - Mattias S:

Gnäll ni bara... Här huttrar vi! (Och Livingstone, han dog i malaria han. Tänk på det ni!)

#3 - - Irving:

Ja visst är det härligt att få gnälla ibland!

#4 - - Gise:

Den första spyflugan hittade in och barnbarnets nacklockar var dygnblöta av svett.

Vi drog ner gardinen och spelade Knacka på på datorn.

Välsignade svalka, vi överlever säkert nästa vinter!

Gise

#5 - - O:

Inga moln och ingen regnbåge!

Nu vet vi i alla fall var solen är.

Och glöm inte att solen finns och himlen är blå även om vi inte alltid kan se det.

Ha en riktigt skön kväll!

Puss på pannan! :)

#6 - - Jenny:

jag tycker också värmen är jobbig. Satt ett tag vid hönshuset skuggan, men det var för varmt det med. Jag ville egentligen göra som barnen, kasta mig ner för en ränna med kallt vatten!!! Förra sommaren höll jag på att förgås med mina 100 kg som jag bar på. Jag är glad att vara lite lättare denna sommar :)

#7 - - Anne-Marie:

Men en sån där piffig solskärm med bara resår runt bakhuvudet, skulle inte det vara något?

Yngste sonen begick havsbadspremiär igår; vi andra håller oss än så länge på land. Det lär vara ca 16 grader i vattnet.