Om

 

När jag inte kan somna ligger jag ibland och tänker på vilka maträtter jag ska laga alla vanliga kvällar när jag blir frisk. Det är trevligt.

 

Om jag blir frisk har jag fått ett mirakel.

Ska jag vara tyst, tänker jag, om miraklet och bara leva vidare?

Är man inte skyldig miraklet att basunera ut det, åtminstone lite?

Mirakel ska väl vända upp och ner på allt?

Jag kanske blir buddhist eller går i kloster?

Vad gör min läkare, kan hon hålla tyst?

Jag kanske får åka med henne på neurologiska konferenser världen över och visa upp mig?

 

Så funderar jag

och klockan blir kanske 23:23

och då tänker jag:

Hoppas jag blir frisk.

 

Sen somnar jag.

#1 - - Katarina Möller:

Underbart!

#2 - - Mattias Sigurdsson:

Du är friskare än de flesta jag känner. Tänkte bara påminna om det. Med risk för att bli outhärdlig förnumstig.

#3 - - Ylva L:

Håller med M.S. Fast ändå, sjukdomen finns ju där också. Jag drömde inatt igen att du var friskare - det är roligt att drömma det! Din kropp var lite medtagen ännu, du var så tunn att jag lätt kunde bära dig själv. Och du kunde prata med mig - om än lite mödosamt. Men vi klarade oss alldeles utmärkt på egen hand - utan assistenter, datorer, manicker. Du och jag skulle göra något obestämt kul över helgen. Vi kanske skulle till en fin stuga i skogen? Där jag skulle laga god mat till dig? Hur nu det skulle gå till - ett mirakel till.....



Må miraklen komma, jag är redo!

#4 - - Franck:

Du gör dina dagsverken och förtjänar såklart en god sömn. Du skriver som ingen annan (och när du förhoppningsvis når sommartalarfinalen, då får också jag rösta på din röst) - då får de höra dina ord; alla som stillnat där i sommaren, då jorden täckt sin svarta mull, med sköna gröna kläder.



Här en Solveig von Schoultz (och jag ser er två alltid samman, ni andas samma luft, och skulle säkert sitta och prata i mun på varandra där på nån veranda vid sjön) ur Vattenhjulet 1986:



Frusen april

Bofinken hoppar på den gamla drivan

en vilsen röd prick

marken är ännu spindelgrå

vita flaggor sliter sig från björken

kvasten sprätter bland torra löv

grannens kärring svär medan hon sopar

gubben bränner pirttu i bastun

allt som nångång ska bli värme

föds ur köld.



#5 - - Mattias Sigurdsson:

Förnumstig som sagt var... Det känns som att jag kom att förneka din sjukdom, den du ju faktiskt har.



Sorry. Jag ber för ditt tillfrisknande, Tina, senast för en stund sen en partypoppersbön. Mycket glitter! De bönerna tror jag är effektiva.



Jag tror att ditt tillfrisknande är möjligt. Tankens kraft är stor.

#6 - - Raggoparden:

Off-topic, men ändå..ha rdu lyssnat på Ukulele Orchestra of Great Britan? Denna, tex? :)

http://www.youtube.com/watch?v=H18aK9HhNSM&feature=related

#7 - - Caroline:

Håller med M.S. tankens kraft är stor! Jag tror på mirakel. Så länge det finns liv finns det hopp låter en sliten klyscha, men jag tror på det. Åtminstone så länge det finns vilja till liv. Att läsa din blogg ger kraft och perspektiv på tillvaron, den berikar verkligen!