Radiostyrd

Nu är jag intalad

på P1:s telefonsvarare

för att försöka bli en av tio finalister som tävlar om att bli lyssnarnas sommarpratare.

Det vore kul.

 

Solen skiner på varm uteplats.

Jag har varit ute

men nu sitter jag inne bakom persiennerna.

Jag måste välja.

Kommunicera eller sola?

Datorerna och ögonen fungerar inte bra i solen.

Hur länge skulle du välja stum i sol?

 

Jag måste hitta min röda hatt.

#1 - - Anne-Marie:

Bra! Med sommarpratet alltså. Hoppas hoppas du blir utvald!

Stum i sol? Någon timme kanske, på sin höjd.



Puss!

#2 - - marie:

Jag vill mycket gärna lyssna på dig i sommarpratet!!! Kan man rösta?



kram.

#3 - - Mattias Sigurdsson:

Röd hatt annars rött skinn? Sitt du i solen ett tag och lyssna på krokusarna. Hur de bökar och växer.

#4 - - Isabella:

Härligt! Gissa om jag ska lobba för dig! Jag var en av finalisterna för två år sedan.

#5 - - Frun:

JA, jag vill höra dig som sommarpratare, det är få som har så mycket att säga som både är roande och viktigt i lika delar. En röd hatt är bra att ha när solen skiner så jag hoppas du hittar den!

#6 - - Jenny:

jag undrar som ovanstående, kan man rösta??

#7 - - O:

Idag hörde jag ett samtal på P4 Radio Örebro; en man som heter Anders Wallén blev intervjuad. Han hade nyss gett ut en bok som jag tror heter "I skuggan under ett träd" och en skiva som möjligen heter "Om du undrar vart jag tagit vägen" Han lät så trevlig och vardagsfilosofisk att jag började tänka på dig.

PS. Vill gärna rösta på dig som sommarpratare om det är möjligt.

#8 - - ann:

Skulle också gärna lyssna på dig som sommarpratare. Håller tummarna för att du blir radiostyrd och tror att den röda hatten klär dig utmärkt.

#9 - - harpasione själv:

först måste jag bli finalist. Sen får ni rösta!

#10 - - MB:

Åh, vad jag önskar att du blir sommarpratare!!

#11 - - Frun:

Du är redan vår finalist i alla grenar!!

#12 - - Caroline:

Det programmet skulle jag lyssna på alla gånger. Och spela in så att jag kan lyssna igen :-)

Att behöva välja mellan att vara i solen och att kommunicera, kan knappt föreställa mig det. Det är svårt att inte tycka synd om dig, jag försöker låta bli. Men jag tycker det är så hemskt att den här sjukdomen finns och ställer till det för människor så :-(