God Jul

jomenvisst
Önskar jag alla människor en god jul.

God, god, god, mums.

Själv älskar jag julgran.
Kan inte se mig mätt.
Kulor, glitter, stjärnor.
Ljusen ska få lysa hela natten om jag kan se den från min säng.
Vilken befängd ide att det skulle finnas fula granar.
Bara den har barr som är gröna duger den åt mig.

Har ni tänkt på att som man alltid ritar en gran ser aldrig en riktig gran ut?

Alla trädgrenar vill växa uppåt.

Gör det du också.
#1 - - Karin:

God jul till dig och din familj!!



KRAM

#2 - - L8:

God Jul! Granar luktar så gott!

#3 - - geta:

Önskar dig en GOD JUL!

Vi har ställt granen så jag kan se den från sängen och kan njuta av den.

#4 - - Lotta Th:

God jul till dig också.

#5 - - Helene:

God Jul til dig och de dina!

#6 - - Taran:

Julefrid och Gott Nytt År 2011 till dig och hela familjen din!Och till dina assistenter förstås!

#7 - - Mattias:

Vår är av plast. Vad ska man göra...



Växa uppåt säger du... Jag håller inte riktigt med. Bättre att söka sig neråt. Bli så jordnära man bara kan. Så lyfts man upp.



Jaja, det kan vi reda ut en annan gång.



God Jul från södra halvklotet!

#8 - - O:

Puss på pannan till dig och varma tankar till hela familjen.

God fortsättning på julen!



#9 - - En annan Tina:

God och glad julhelg önskar jag Dig!

#10 - - Kajsa:

Håller mig dig igen. För mig är också GRAN (svensk rödgran) centralt vid jul; d v s doften av, synen av ("pimpad" eller ej), men perfekt i all sin enkelhet. Ävon om den barrar.

#11 - - Maria:

God fortsättning på julen och gott nytt år! Vår kungsgran är jättefin men måste nypa hårt i barren för att de ska lukta något. Däremot barrar den väldigt lite.

#12 - - annika:

Vi har skaffat en plastgran fast jag varit helt emot det. Men den silverfärgad och helt underbar. Sååå vacker. Men doftar inte... kanske får man alltid försaka något?? Den allra godaste julfortsättningen önskar jag dig. Puss på pannan!

#13 - - Per:

God jul önskar kusin Per

#14 - - Ann på Hbu:

Ljudböcker medan du betraktar granen? Här några tips.

Bonadea av Irmelin Sandman Lilius om en ensam, men stark, flicka och alla de vänner hon hittar - så småningom - i staden Tulavall.

Danny, bäst i världen passar kanske bra att lyssna på med Kåre. Hur gammal är han nu? Den är en av Roald Dahls bästa. Han har också skrivit två självbiografiska böcker. Den om hans barndom på en hiskelig engelsk internatskola heter Mitt liv som pojk (tror jag) Den där han är vuxen och stridsflygare Soloflygning.

Om någon ej finns som cd-bok har du väl någon högläsare...eller? God forts på helgen från bibliotekarien ;}

#15 - - Eva Blomkvist:

Tack för kloka ord, åter igen. Vad jag önskar att du fick dricka te och äta en god ostsmörgås! Varm kram från Norrland där träden är bäddade i vitt