Hjälper det?

Obalans idag.
För mycket slem i halsen, för torra ögon, för varma händer, för kalla överarmar.
Jag tänker för mycket på te och port salut.
Jag skulle kunna falla i gråt helt plötsligt över te och port salut.
Jag får tankedricka te och tankeäta port salut.
På en smörgås.
#1 - - Lotta Th:

Önskar att jag kunde säga att det är överskattat men jag vill inte ljuga.

#2 - - Miriam:

Jag hörde på vetenskapsradion om en undersökning där två grupper fick tänka sig ätandes 3 eller 30 m&m:s. De skulle tänka tydligt på hur det känns och smakar att äta godisbitarna. När de sedan serverades m&m:s så var de som föreställt sig 30 bitar inte alls sugna på godiset, vilket däremot de som bara föreställt sig 3 var. Dessvärre funkar det bara på 1 "födoämne" i taget, så du får ägna dig åt mycket tankeätande för att slippa vara sugen på te och port salut och allt annat du blir sugen på. Ingen tröst kanske, men lite roligt att kroppen och hjärnan fungerar så ihop :)

Heja dej!

#3 - - Bollebygdsbo:

Hej.

Jag läser din blogg regelbundet och berörs varje gång av det du skriver - samt av det du inte skriver.

Du och andra i liknade situationer är verkligen hjältar tycker jag. Att ni dessutom kan förmedla till andra är också stort.

För mig finns inte ord nog att beskriva hur fantastiska jag tycker att ni är, inte heller finns det ord för hur hårt ni måste kämpa.

Vill också önska dig och din familj en innehållsrik och fin julhelg.

Hälsar Ingela i Bollebygd

#4 - - Taran:

Det känns som att lilla gumman,lilla stumpan;nu blåser Taran bort obalansen och dukar fram tekoppar med godaste te,rostat bröd och port salut.Vill du ha orostat bröd till osten?

Önskar jag kunde hjäpa!Skickar värme och kärlek till dig och din familj / Taran

#5 - - MB:

Jag hörde också programmet om att "tankeäta".

Jag tänker och tänker, men är lika sugen ändå. hihi

Hoppas det funkar bättre för dig Tina!

#6 - - Karin:

Jag hoppas du och dina nära får en skön julhelg! :)

#7 - - HME:

Visit inställd pga slemmig förkylning - se FB.

God jul & Gott nytt år!

#8 - - HME:

En liten e-julklapp om ni inte hittat den förut:



http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt001.html



/H

#9 - - Ulrica:

God Jul, Harpasione!

#10 - - Catarina i Rosersberg:

Förra veckan kröp det i mina ben och jag fick lite svårt att sova, vilket irriterade mig, men så kom jag att tänka på dig, på hur du har det och hur du tacklar din vardag och då försvann nästan krypningarna. Tack för att du ger mig perspektiv! Jag saknade dig på Svenska hjältar- galan!