Uteblev

Igår spelade Gogol Bordello på Berns  i Stockholm.
Jag var inte där.
Inte för att jag inte orkar.
Inte för att jag inte kan.

För att det inte fanns några biljetter.

Dessutom har jag en bok att jobba med.

Jag kan röra mig utanför hemmet nu också.
Det har egentligen bara tillkommit en liten detalj.

En tantväska på hjul med en slemsug och diverse räddningsattiraljer.
En assistent kör mig och en drar väskan.

Hur länge kan man bygga ut det systemet?
Till slut kanske man fyller bussen med ett helt hov av personal och maskiner.
När jag vill ha frisk luft går jag bredvid bussen och när jag vill åka åker jag.

Jag går en lysande framtid till mötes.
#1 - - Mari:

Jag gillar tanken på dig med ett hov. Du är värd det! Man kanske kan kamouflera tantväskan med guldfärg eller nå't. Kram:)

#2 - - Sven Pass-gångare Lindh:

Mera effekfullt skulle vara att låta en passgångare bära tantväskan och dra slemsugen till musik av Slemmy Rysaren. Passgångaren finns här.....



Tänker på dej



Sven i Mora

#3 - - Karin:

Varför inte?! Allting går uppenbarligen! Jag peppas av din anda!

Tack för dina sköna inlägg! För att du vill dela med dig!



Ditt sätt att hela tiden se möjligheter är fantastiskt!!

Keep going!!



KRAM

#4 - - Håkan (med Gerd):

Vi hyrde en husbil. Men det var visserligen före slemsugen men den hade helt klart fått plats.



Med slemsug var vi på konsert med Leonard Cohen. Med god hjälp av Scandinaviums personal blev det riktigt bra. Med god hjälp blir det mesta bra.



Du behöver bara blinka ...

#5 - - Anzi:

Synd att du missade Gogol Bordello - de är underbara!

#6 - - Boman:

Äh, med ett litet hov och en liten slemsug och annat nödvändigt i akutväska som får plats på permon kan man besegra världen. Tyvärr inte sjukdomen.



#7 - - annika:

En hel uppvaktning i en buss, fantastiskt, det är du värd!

#8 - - Kristina S:



Du blir snart som en drottning! Varför inte? Jag kan föreställa mig en sämre regent. Jag skulle rösta på dig.

Allvarligt talat, så måste Du vara ett kap för uppfinnare som jobbar med medicinsk utrustning. Du kan ge feedback, bedöma förändringar. Och denna tantväska med slemsug och vidhängande assistent kommer om något år att bli en liten låda som går att sätta under rullstolen.

Du skulle kunna ha en heltidsjobb med utveckling av utrustningar och med att hjälpa till i utbildningar av medicinsk personal. Det kanske du redan har?

#9 - - helena stenbäck:

hej Tina!

Jag lever väldigt intensivt och ruschigt -jag tror du känner igen dig om jag berättar mer vid senare tillfälle. hörde ditt namn nämnas på radio i morse. öppnade datorn och hittade din blogg.

jag är lärarutbildare, bor i Piteå - men pendlar till högskolan i Skövde...Har en son på tio år och jobbar politiskt för Miljöpartiet de gröna.

Oavsett vad du tycker om mitt politiska val - jag ville bara skriva att jag gillar din hjärna! jag hörde inte ditt sommarprogram, men skall göra det när dagens luciafirande är över. LÄngvariga sjukdomar har jag vuxit upp i närheten av, och jag vet att humor och livsglädje och allvarligt kritiska tankar är ett bra sätt att ta sig framåt - dag för dag.

Fint att hitta på dig här på nätet. Kram!

mvh, Helena Stenbäck, Piteå/Skövde/Nätet.