Trots allt

 

Men jag har lovat

att tro

att träna min tro.

Så jag gör det.

 

Jag går på cirkus också.

Där är det gott om styrka, tillit, mod

och hopp.

Nyttigt.

 

Jag ska bli trapetskonstnär.

#1 - - Lena Linder:

Du är redan i trapetsen!

En konstnär som gör det omöjliga möjligt och får oss andra att hålla andan ett tag - och begrunda tillvarons försvinnande ögonblick. Just därför är du någon som ger mod, tillit och styrka. Och hopp! Keep swinging!

#2 - - Miriam:

Jag kan bara hålla med Lena ovan, du är redan i trapetsen. Du gör de mest omöjliga saker på ett helt fantastiskt vis. Det du skriver, otroligt bra. Wow.



Styrkekram från en als-sjuks mans dotter. Du ger mig hopp där det är tillsynes helt hopplöst. Ett litet, men hopp.

#3 - - ewa:

Håller oxå med Lena!

Du är poet, dessutom!

#4 - - Mattias Sigurdsson:

Tro handlar enligt min erfarenhet mycket om vantro. Att tappa greppet och falla, bara för att upptäcka att skyddsnätet finns där.



Det bara händer. Jag vet inte om man kan öva på det.

#5 - - Anonym:

Anar att du har varit på Cirkus cirkör!