diverse

filmen :de kanske får ett barn och när han ser hennes kärlek till barnet måste han döda det. Han försöker men upptäcker sin egen kärlek. Barnet säger förnumstiga saker. Eller barnet försöker ta livet av sig? Och då upptäcker pappan sin kärlek! Fast nu blev det smörigt drama istället för rysare...
Fortsätt!
Filmen från 1971 ska jag genast beställa hem.

Mitt luktsinne: det har blivit aktivt på något sätt. Igår kände jag lukten av grusväg. Jag känner på lukten vilka blommor som växer längs vägkanten. Och så mat förstås...
#1 - - Björn Hermansson:

Psykologiskt så tror jag att uppleveser, som upplevs som mycket hotande eller bryter sönder ens grundvalar, kan man försvara sig mot genom att uppfatta dem som just filmsekvenser. Det blir en film man tycker är fel och ologisk på något sätt.

Vem eller vad hotar dig så att du behöver se det som en film?

/Björn

#2 - - Maria L:

Idag kände jag själv lukten av Linnéa som jag fann i skogen för förta gången sedan jag var barn. Har tänkt mycket på senaste tiden på att lukten är ett underskattat sinne, hoppas det går att utveckla. Kram Maria