igår

Igår var den stora presskonferensen då alla sommarpratare presenteras.
På bilderna ser det ut som jag ligger ner och när som helst ska glida ur permobilen.
Väldigt konstigt för just då satt jag och kände att jag satt så upprätt att jag höll på att falla framlänges.
tänkte också på att istället för att vara död sitter jag här.
Det är nästan lite väl.
Jag menar när alternativet är att vara död är man ju nöjd med sånt som bacondoft, skolavslutningar och en julegran ibland.
Och så satt jag där i solen och blev gratulerad och fotograferad.
Nu ska jag bara skriva färdigt manuset, välja mer musik och så spela in.
Jag njuter!
#1 - - Ylva L:

Du ser ut som du är på ett helt annat party, eller som en ointresserad tonåring - vänd åt ett annat håll. Och varför vinklade inte någon hatten uppåt, så att man såg lite av ditt ansikte? Lite Garbo-styling?



Men på mingelbild nummer 21 ser fantastisk ut - du strålar!



Jag njuter också!

#2 - - Mari:

Å, vad kul det här är! Fortsätt att njuta - vi njuter som sagt med dig!

#3 - - ann:

Jag ser förstås fram emot att höra ditt sommarprat sen är jag också nyfiken på dina musikval. Såg att dagen före dig pratar Andres Lokko och dagen efter en professor i teoretisk fysik. Coolt!

#4 - - regnnatt:

Vet du, det ryser lita av glädje i mig när jag läser ditt. Att du är lycklig här och nu, njuter. Din glädje smittar, suddar ut annat grums till en del iallafall.



Lycka till med manus (måste ju va som att skriva världens längsta blogginlägg ungefär ;))

säger en som brukar titta in till dig och dina kloka ord, lite då och då :)

#5 - - Irving:

Fantastiskt! Kram

#6 - - Gudrun G:

Jag skickade ett jättegrattis till dig via NA tidigt på morgonen när det blev känt att du vunnit, men NA tog inte med det. Så då grattar jag nu i stället och jag vet ingen jag hellre lyssnar till än dig. Om det inte vore så förskräckligt, och jag hade en tro, så skulle jag tänka att en av dina stora livsuppgifter är att hjälpa alla oss andra att förstå. Att få vara med på insidan när du tänker! Njut, njut! Kram Gudrun

#7 - - Helena:

NJUT !! Ser fram emot att få höra ditt program och det är dig så väl unnat att vara med om detta häftiga...

#8 - - O:

Hörde dig på radion! Såg gruppbilden i tidningen! Det känns så härligt. Jag är så glad över att jag har haft förmånen att kunna läsa din blogg. Längtar efter att även mina vänner skall få ta del av dina tankar. Dessutom är jag ju nyfiken på ditt val av musik. NJUT!

#9 - - Franck:

Underbart! Men jag har inte sett dig än på några mingelbilder. Måste gå dit igen (sr) och kolla. Men så klart läste jag om dig i husorganet! Njut bara du!

#10 - - Franck:

Underbart! Har missat mingelbilder, men gissar att ni pratar om sr:s hemsida. Ska dit nu. Njut bara du!

#11 - - geta:

Härligt att du kom med, grattis! Har noterat i almanackan så jag inte ska missa att lyssna på dig!

#12 - - Franck:

Härligt att se dig i det där gänget (och ditt entourage)!

#13 - - Sofia:

Hej,

Jag har kontaktat dig via bloggen tidigare, men kanske försvann kommentaren bland alla grattisönskningar.



Jag heter i alla fall Sofia Ståhlspets och är frilansjournalist.



Jag har lyssnat på ditt inlägg på SR:s hemsida och undrar om du kan tänka dig att intervjuas?



Din historia är väldigt stark och skulle nog väcka tankar hos många läsare. Jag garanterar att du får läsa texten för att komma med synpunkter innan något publiceras.



Vill du läsa tidigare texter av mig kan du gå in på den här sidan: www.stahlspets.blogspot.com.



Har du frågor eller funderingar är det bara att höra av dig.



Och grattis till vinsten!



Mvh/Sofia

#14 - - En annan Tina:

Jag är sååå glad att Du blir sommarpratare! Ser verkligen fram emot att lyssna och skall tipsa alla mina vänner.... Stort Grattis till både Dig och alla radiolyssnare!

Kram!

#15 - - Maria M.:

Jag är SÅ SÅ glad för din skull!jag kommer att sitta klistrad när det är dags!nu får äntligen fler ta del av all din klokskap Tina!Stora kramar!

#16 - - KaosJenny:

Åh, vad härligt att du ska sommarprata... Grattis