jag vann!

Jag vann, jag vann, jag vann!

En fjärdedel av rösterna gav ni mig.
Tack, tack, tack!
#1 - - marie:

Ska bli kul att lyssna på dig! Kram

#2 - - Sandra:

Vad roligt, jag har väntat på svar i din blogg hela morgonen! :) Ser fram emot att höra dina kloka ord!

#3 - - Anonym:

Underbart! Helt underbart, jag fick reda på det alldeles nyss av min mor. :-)



Lassie till alla tänkte jag säga, men orkar inte vara så tramsig. Härligt för dig, TIna, härligt för alla som kommer att få lära känna dig! Och för oss som redan gör det.



Jättegrattis till dig och de dina!

#4 - - Ann:

GRATTIS!! GRATTIS!!!!

#5 - - Hanna:

Grattis!:)

#6 - - helena:

Ja, grattis från mig oxå. Hörde det på radion imorse och blev så glad , vad roligt att du/vi(?) lyckades ! Ser fram mot ditt pårogram åsså GRATTIS igen...

#7 - - Personalen på Björken, Navet:

Grattis, grattis från oss alla på Björken!

#8 - - Irving:

GRATTIS!!! vad jättekul! ska bli så spännande att höra. KRAM

#9 - - wettexvärlden:

JA!!! GRATTIS!

Det här ser jag verkligen fram emot!

Puss på pannan :)

#10 - - O:

GRATTIS till dig och framförallt grattis till alla som kommer att få lyssna på dig. Underbart!

Puss på pannan och ha en skön dag. :)

#11 - - eva:

Det var så roligt i morse att höra att du vunnit, grattis! Bland alla nyheter var detta en stor ljuspunkt, och jag ser mycket fram emot att höra hela ditt program!

#12 - - Anders:

Har redan lagt in bokning 21:a juli i kalendern. Hoppas du får plats med din saxofonhistoria, det är min absoluta favorit från din blogg. Stort grattis!

#13 - - Kaa:

Nä men det va' väl kul! För dig och för alla oss härute! /Kaa

#14 - - Carina B:

Grattis! Jag röstade och jag ska lyssna! ;-)

Kram på dig!

#15 - - Raggoparden:

Fantastiskt kul! Skriver upp i kalendern! :)

#16 - - MB:

Grattis Grattis!! Åh, vad spännande det ska bli! =)

#17 - - Sus:

GRATTIS!! Jag läste det på Resumé idag! Ska bli kul att höra dina ord!

#18 - - regnnatt:

Du var det självklara valet :) Aldrig att jag tvivlade!

Åh vad det ska bli fantastiskt härligt att höra dina ord! (Det var så jag hittade hit, radion. Något om sjukdomar, ALS. Blev trollbunden med en gång.)

#19 - - Carina:

Grattis! Om någon kan vara min förebild så är det du! All livsglädje som strömmar ut från dig. Du ger mig både skratt och gråt men fram för allt värme. Kram Carina

#20 - - Gunnar Ericsson:

Hej Tina! Jag är en vän till pappa och mamma. Sven och jag har arbetat ihop inom Kommunförbundet. Jag bor i Vaxholm och pappa är här på besök någon gång per år. Min dotter Annika jobbar på Sveriges Radio. Hon ringde tidigare idag och berättade att du vunnit. Så himla fint! Jag har förstås röstat på dig och så också många av mina vänner. Hälsa din familj, hela storfamiljen Jansson och lite extra till Elin. Hon läser så bra och det är en särskild känsla att lyssna till henne genom att jag vet vilken fin kontakt ni har i familjen. Kramar från Gunnar Ericsson

#21 - - Maria:

Grattis, grattis och grattis och grattis igen!!!!

Jag kände faktiskt en till som var med och tävlade men jag visste hela tiden att det skulle bli du!

#22 - - Maria W:

Åh vad roligt! Jag är utomlands när det sänds, men jag ska lyssna efteråt!

#23 - - Miriam:

Grattis!!!

#24 - - Ylva L:

SOMMARen är räddad!



Och vad är väl 19 juni mot 21 juli?? Nada, nichts och intet.

#25 - - Karin B:

Grattis!! Nu kan man med säkerhet säga: HELT RÄTT BIDRAG VANN!!!!

#26 - - Sofia:

Hej,

Jag heter Sofia Ståhlspets och är frilansjournalist (om Ståhlspets låter bekant är jag dotter till Åke som känner och har arbetat med din pappa).



Jag har lyssnat på ditt inlägg på SR:s hemsida och undrar om du kan tänka dig att intervjuas?



Din historia är väldigt stark och skulle nog väcka tankar hos många läsare. Jag garanterar att du får läsa texten för att komma med synpunkter innan något publiceras.



Vill du läsa tidigare texter av mig kan du gå in på den här sidan: www.stahlspets.blogspot.com.



Har du frågor eller funderingar är det bara att höra av dig.



Till sist: Stort grattis till vinsten!



Mvh/Sofia



#27 - - Franck:

Grattis!! 21 juli är alltså datumet!

#28 - - rotan:

Grattis Tina ! Jag röstade på dej och det ska bli kul att höra ditt program.

#29 - - Frun:

Så RÄTT och så BRA! Det ska bli väldigt roligt att få "höra" alla dina kloka ord efter att ha läst bloggen. Grattis och njut av att du blev utvald, för de andra var inte heller dåliga, även om du var bäst!

#30 - - Mrs Li:

Hurra! Det var helt klart den bästa nyheten i morse på radion! Varmt och stort Grattis. Jag kommer att sitta som klistrad.

#31 - - Marie:

Hurra!

Jag röstade flera gånger men sidan där betedde sig så konstigt så jag var osäker på om det funkade eller ej.

#32 - - ewa:

Stort Grattis!

Glädje och nyfikenhet känner jag inför ditt program!

#33 - - Mari:

Ta da dan dan dan daaaaaaaa på Din lyssnarvinstda'

#34 - - Ann på Hbu:

Vad kul! Det var sannerligen inte svårt att ragga röster när folk väl läst litet på din blogg.

Kloka och varma tankar, om stort o smått som angår oss alla.

kram från biblans Ann

#35 - - Ninni:

Stort Grattis! Så underbart att du har en blogg så rätt sommarpratare vann! Kram

#36 - - geta:

GRATTIS! Som als-sjuk så röstade jag på dig och är så glad att du blev vald. Ska lyssna på dig!

#37 - - Birgitta:

Det finns inte ord stora nog att uttrycka hur glad jag är att du vann! Från den första gången jag hörde om din blogg på radio, och började läsa, har jag tänkt att ALLA borde läsa dig.

Så egentligen är det ju inte konstigt att det blev du.

Bara så rätt.

#38 - - Malin:

Stort grattis till sommarprateriet!! Jag ser fram emot att lyssna till tänkvärda ord - men också på bra musik! Blir sommarpratet hälften så bra som bloggen, blir det en mycket lyckad sändning!



Hälsningar Malin i 13 (som ofta läser din blogg, men sällan kommenterar)

#39 - - Kusin Maria:

Fantastiskt!

Stort grattis fick höra det av mina kollegor som också röstat på dig.

#40 - - L-C:

Grattis Tina!



Du ser ju urtjusig ut i Aftonbladet idag. HELSIDA! Jo viktiga personer får rejält med plats GRATTIS: Gillar dina läckra naglar. Du ger mig verkligen flera tankeställare bra saker att tänka samt tar bort mina fördomar. Har trott att du tynat bort i ett hörn men du strålar ju med färg och naglarna jag är fantastiska. Lite avundsjuk på din livsglädje och ska nu börja lära mig av ditt goda exempel.



Återigen GRATTIS nu ska jag genast lära mig podradio så att jag kan behålla dina tankar och humor länge!



Kram L-C från å svunna tider

#41 - - Ylva och Mats:

Stort grattis från Gotland. Vi kommer att sitta klistrade framför radion och vi ska tipsa varenda kotte vi känner. Och det är rätt så många.

#42 - - Annelie:

Ett jättegrattis till dig. Jag läser din blogg men har aldrig skrivit någon kommentar. Min mamma fick ALS i höstas och gick bort alldeles nyligen.Jag sörjer henne något fruktansvärt. Jag hoppas du kan sprida din glädje och dina tänkvärda ord till så många som möjligt men kanske också ge hopp till andra ALS-sjuka. Du visar att livskvalité sitter mer i huvudet än i armar och ben. Och du... jag hoppas du väljer respirator när den dagen kommer.Min mamma fick tyvärr inte chansen. Kram från Annelie

#43 - - Anki:

Grattis Tina!



En till som antecknat 21 juli i kalendern!



Sköt om dig och de dina, från en gammal rikskanslist på Sollis.

#44 - - CARINA LARSSON (Sahlin):

Grattis Tina. Ser fram emot detta program den 21/7. Ha det bäst :O)

#45 - - Isabella:

YES! Härligt! Grattis till oss alla!

#46 - - Anna:

Klart du skulle vinna!

Du är ju en fantastisk människa och en enorm begåvning när det gäller att uttrycka dig!

Jag vill ha din blogg i bokform.

#47 - - Lia:

Yes yes yes! Sommarens mest fastspikade radiolyssningstid!

#48 - - En medsyster:

Grattis Tina!

Följer din blogg och kommer att lyssna på ditt sommarprat.

#49 - - mAria:

Grattis och stora kramen! Det blir en högtidsstund!

#50 - - Jenny:

ja jag instämmer med han som nämnde nåt om saxofonhistorian...den är bra! Underbart bra. Dottern har valt saxofon till hösten, det var magiskt sa hon :)

#51 - - Stefanie:

Ja, vad roligt! Jag ser fram emot att höra det!

#52 - - kusin John:

Hoppas mina 2 röster fällde avgörandet ;-)

21 juli slår alla Söderbärke-ättlingar på transistorradion

#53 - - Gise:

Jag röstade också på dig

och kommer att lyssna med hela kroppen.

Gise

#54 - - Anonym:

Det ska bli väldigt spännande att lyssna till dig, du var en självklar vinnare!

#55 - - Sinikka:

Vad kul att du vann.

Det skulle min syster ha varit stolt över, fast det är jag också, jag har ju sett hur denna sjukdom

är. Hon hade ALS också men avled för 3,5 år sen.

Kanske du har varit i kontakt med henne, för hon berättade om en kvinna i 40-årsåldern som hon mailade till och dessutom hade 3 barn, bodde någonstans i södra Sverige.

#56 - - Kristina:

Startade jobbdagen med att upptäcka din vinst! Jag tror aldrig jag varit så sprudlande glad på jobbet förut ;)

#57 - - ewa:

Imorgon kommer jag skylta med dig på jobbet = )

Lite extra stort! Och lägga ut din bloggadress, hoppas det är okay för dig? Eftersom jag jobbar med skönlitteratur hoppas jag på många bra författare...

Lycka till med ditt manus!

/ewa

#58 - - Anonym:

TACK!!! För att du låter oss ta del! Du ger mig harmonikänsla i själen

/Hanna

#59 - - Sofia:

Hej,

Jag heter Sofia Ståhlspets och är frilansjournalist (om Ståhlspets låter bekant är jag dotter till Åke som känner och har arbetat med din pappa).



Jag har lyssnat på ditt inlägg på SR:s hemsida och undrar om du kan tänka dig att intervjuas?



Din historia är väldigt stark och skulle nog väcka tankar hos många läsare. Jag garanterar att du får läsa texten för att komma med synpunkter innan något publiceras.



Vill du läsa tidigare texter av mig kan du gå in på den här sidan: www.stahlspets.blogspot.com.



Har du frågor eller funderingar är det bara att höra av dig.



Till sist: Stort grattis till vinsten!



Mvh/Sofia



#60 - - Karin Byström:

Får man önska?I så fall vill jag gärna höra saxofonhistorien och om förtjusningen i Glenn Millers musik. Och så någon låt med Gunhild Carling.



Förutom förstås om dina erfarenheter de senaste åren. Du kan berätta om de svåraste saker så att jag bara känner mig glad och klokare medan jag gråter.

Karin

#61 - - Gertrud:

Hej kära Tina! Stort grattis till dig! Ser verkligen fram mot ditt Sommarprogram. Jag vet att det kommer att bli det bästa och mest intressanta denna sommaren. Du har något att berätta.

Jag blev mycket berörd för ett par år sedan när jag första gången läste din blogg.

Stor kram från Gertrud

Ps. Har du funderat på att skriva en bok? Samla din blogg i bokform?

#62 - - Sommartjejen:

Grattis!! Höll tummarna för att de skulle bli framröstad. Ser fram emot att lyssna på ditt program.

#63 - - Anonym:

Och grattis igen! Jag jublar.

/bekå H.

#64 - - Maria Nyberg:

Varsågod!



Det ska bli ett nöje att lyssna på dig!

#65 - - marianne Brun:

Hej, har aldrig hört talas tidigare om Dig men saeg en artikel i DN i söndags om ditt kommande Sommarprogramm. Bor själv i Paris o har en svensk kusin i Tyskland som fick ALS samma aer som Du. Ska tipsa henne, hon lyssnar nog gärna. För övrigt tycker jag att du "attackerar" livet som det sig bör, fae skriva ut sina tankar ger säkert kraft, aet dig o dina anhöriga. Lycka till pae onsdag, ska lyssna pae dig i efterhand

#66 - - margareta:

Jag röstade inte på någon. Missade det, men idag när jag hört ditt program så säger jag RÄTT PERSON VANN även om jag inte hört dom andra.

Så mycket tänkvärt du hade att säga. Så bra att du skakar om oss lite så att gnället ramlar bort om vi har benägenhet att gnälla. Tacksamheten behöver få mer plats.Nu har jag läst en del av dina blogginägg också. Vilken guldgruva. Kommer gärna tillbaks flera ggr. Allt gott till dig.

Kram Margareta

#67 - - Hedda:

Hej Kusin Tina!

Tack så mycket för ett underbart sommar-program på radio P1 med "super-musik". Vi satt bänkade (bokstavligen) på Eriksbo vid Sala. Erik (nu 11 år) och Heloïse (nu 7 år) ställde massor av frågor om dig - och om LIVET och döden. Erik har varit mycket på sjukhus från det han var 4 år och uppåt; "de" upptäckte att han har en jätteovanlig sjukdom som man "egentligen" bara får som vuxen, och han fick bo mycket på sjukhus och äta starka doser kortison, alldeles för starka för hans ålder. Mycken oro att genomgå. Erik säger att precis som för dig, så "smittar det inte, utan det bara händer", "ca arrive seulement" (vi bor fortfarande i Frankrike).

Tina, du är dig precis lik!! När jag var i åttaårsåldern tyckte jag att eftersom du var så söt, så försökte se ut som du i skolan. Men jag lyckdes inte...

Stora kramar till dig och din familj

från kusin Hedvig, Alain, Erik och Heloïse

som tycker att Elin har en underbar radio-röst (de ville först inte tro på att det verkligen var min kusins röst).

#68 - - Robert:

Tusen tack för ett jättebra Sommarprogram. Jag visste ingenting om dig innan, annat än att du blev framröstad som sommarpratare. Det var sommarens hittills klart bästa Sommarprogram. Starkt, berörande och glädjefullt. Och din syster är dessutom en suverän uppläsare.

#69 - - Notorone:

Jag lyssnade när din syster läste det som du skrivit, åh, jag lyssnade hela tiden, grattis till att du vann.

Synd att jag inte visste om att rösta, då visste jag inte ens om P1 o sånt..