Tänka rätt

 

Jag är mycket vältränad.

På vissa områden.

 

När någon kallar mina fötter för ”fossingarna”,

blir jag inte alls förolämpad eller känner mig förbarnsligad.

 

Jag tänker bara att det är väl deras språkbruk.

 

Om de körde över Tomas Tranströmmers fötter med permobilen skulle de utbrista:

 

-Oj, hur gick det med fossingarna?

 

Det kanske finns en gren i Paralympics:

Uthärdning för icke talföra och förlamade brukare.

 

Tvestjärtar kryper på kinderna samtidigt som någon undrar om VI ska ta på tossorna på fossingarna.

 

Jag vinner.

London 2012.

 

Den här veckan blockflöjt.

Telemann: Recorder Sonatas&Fantasias

#1 - - MB:

Du skulle vinna! LÄTT!!

#2 - - MS:

Det mesta i livet handlar mindre om vad man gör än om hur man gör det. Det finns sätt att säga fossingarna, och andra sätt att säga fossingarna. De ena lika sympatiska som de andra är osympatiska. Lite som med grynkorv.



Fast din poäng var kanske en annan: ingen tvingar en att ta åt en. Att låta sig störas är en självanklagelse.



Lättare sagt än gjort att komma ihåg när vredens gnista tänds. Men du, du är ju tränad.

#3 - - maria:

Här en superlåt att träna inför OS: Much mambo, Shaft

#4 - - mAria:

Fint att du ligger i träning för Paralympics. Finns det en gren för folk som inte minns vad de ska göra så ska jag ställa upp i den. Utan minneshjälpmedel.

Måste bli ganska underhållande att titta på. Eller inte.

#5 - - Ylva L:

Visst skulle du vinna! Och jag skulle inte kvala in i korpserien. Jag klarar inte ens ord som "smaskigt", "majsigt" eller ens "kissis" fast det är ett litet barn som säger det. JAG VET, jag är inhuman.



mAria: din gren låter som en av Monte Pythons....platsar bland "hundred meters for people with no sence of direction" eller "200 meters for non swimmers". Låtom oss kämpa vidare!



http://www.youtube.com/watch?v=dmyz_f8Sx14

#6 - - Björn:

Om du har LP-spelare, så kan du få låna några skivor med Franz Bruggen som spelar blockflöjt (tillsammans med några andra)- Mest Teleman och Vivaldi. Musik som är bra att ha till lite av varje. Säg bara till.



Björn

#7 - - Jenny:

dessa tvestjärtar..!!!

#8 - - Ninja Ister:

Du kommer att ta guld, det sätter jag min ena fossing på!

#9 - - Zorro:

Du skulle vinna lätt. Jag faller bort i kvalomgången som gäller "kramis"...

#10 - - Zorro:

"maalox penalty" fick jag skriva i rutan för att bevisa att jag inte är något illasinnat virus. Låter som straffet man vill ge dem som säger fossingar. Tansabissingarna är ett annat ohyggligt ord som förtjänar maalox penalty.