Uppåt värre

Muntergök!
Jag fick mejl från Verbum förlag som vill skriva kontrakt för att göra en bok av min blogg.

Det är ju lite kådisvarning med Verbum.
Men.
Att få vara i samma sammanhang som Martin Lönnebo - kan man tacka nej till det?

Ingemar - är du där? Här?
Martin är något av en idol faktiskt. Men inte som du ändå...

U-C, Ulrica, det blir nog en bok!
Har ni några tips och råd?

Har någon några tips och råd?
#1 - - Raggoparden:

Kådisvarning på Verbum? Trodde det var ett religiöst förlag? :D

#2 - - Taran:

GRATTIS!!!!Vad kul!Och lättare att nå alla människor,som inte hittat bloggen.Och roligt att ha dina visdomar mellan två pärmar.Precis som jag har Ulla-Carins bok hemma.Det här var det roligaste på länge.Kram Taran

#3 - - Mia:

Verbum är ju det förlaget som ger ut de allra bästa och mest intressanta böckerna, grattis!

#4 - - Otsi:

Grattis!!!!!

#5 - - Mattias:

Äh, varken politiska eller religiösa övertygelser färgar av sig. Låt kådiseriet (hon menade KD förstås, raggoparden!) stå för dem, du står för skrivandet.



Låter bra tycker jag. Deras läsare är förstås sökare, och du har svaren många söker efter. Det kan bli ett givande möte.



Men ge dem inte för fria händer vid designen! (eftersom du ville ha råd) Kyrkodesign blir ofta så kyrklig. Säger jag utan att känna till Verbum, just.



Grattis!

#6 - - Helene:

Grattis!

#7 - - Mari:

Vad fantastiskt roligt! Stort grattis!

#8 - - Lisbeth:

Grattis! Visste allt att du skulle lägga titeln "författare" på ditt visitkort en dag.

Du är en fena både på personliga betraktelser och verksamhetsplaner :)

Kram!

#9 - - Mattias:

... inte vet jag om de är kådisar heller förresten? KD representerar väl närmast pingströrelsen, Verbum ägs visst av Svenska Kyrkan och missionsförbundet... Lutar nog mer allmänsvenskt sådär åt fp och broderskapshållet till, tror jag.

#10 - - Catarina i Rosersberg:

Vad roligt Tina! Jättegrattis!

#11 - - Kajsa:

Jippiie!!!

#12 - - U-C:s dotter Ulrica:

GRATTIS! Nu blir du och mamma inte bara kompisar utan även kollegor



Maila mig din e-mailadress så ska jag skicka dig en massa tips och råd.



#13 - - Frun:

Verbum har många spridningskanaler och väldig många intressanta författare. Det är inte någon kådisvarning längre, det var det kanske för trettio år sedan, iställer är de nog bland de mest seriösa. De har gjort ett kap som får dig bland sina författare.



Har du förstått att du är en lika stor idol för många av oss som Ingemar Stenmark är!



#14 - - Yvonne:

Go go go! :) Grattis!

#15 - - Sven Passgångare Lindh:

Martin Lönnebo är en av de människor jag genom åren lyssnat som innerligast på.....han är visdom och eftertanke...värme...glädje och hopp. Grattis !



Passgångaren

#16 - - Miriam:

Grattis! Jag köper boken bums filibabba när den kommer ut!

#17 - - En annan Tina:

Ett ordentligt erkännande för Dig!

Åhh så roligt att dina texter sprids till ännu fler. Grattis till Verbum som hittat Dig!

#18 - - M på Öland:

Åh, grattis, klart att du inte ska tacka nej. Din blogg är en fantastisk berättelse och jag kommer självklart att köpa boken :-)

#19 - - mAria:

Det var väl det minsta man kan begära av litteratursverige.

"Äntligen!"

#20 - - Ann-Marie Alexandersson:

Himla bra! Hoppas det kan vara en lindring mot deppigheten.

#21 - - Franck:

Bra med Verbum; ett seriöst förlag inriktat på ord (!) om livet, vilket väl är det du har gett ett ansikte, som det hette på 90-talet. Jag ser fram emot boken och hoppas du får möjlighet formge den! (Skickar idéer separat.) Kramar / Franck i Skogen

#22 - - Förläggar'n:

Grattis! Verkligen en bra idé att göra en bok med dig och texter från din blogg. Det borde också finnas en del från ditt sommarprogram som man kan använda! Verbum är ett seriöst förlag med en av Sveriges bästa redaktörer - Lena Åström. Se till att få henne som förläggare/redaktör.

#23 - - Hanne:

Grattis! va roligt, va sa lange sen jag kika in pa bloggen, men sa paminde mamma mig, nar hon laste om ingemar och mastarnas mastare. Vi ar i australien nu, jag och min flickvan Malou (som du traffade en snabbis), imorgon nya zeeland. Vi kanske missar mastarnas mastare, ska forsoka kolla pa svt play for det ar ett av de basta programen jag vet.

#24 - - Ylva:

Då får vi ses på bokmässan! Pratade med förläggaren häromdagen och henne kan du lita på . Det blir finemang det här. Stora gotlandskramar och grattisar!

#25 - - Helena:

Grattis - både till dig och till oss alla andra som får ta del av dina tankar och berättelser.

Jag tror det blir kanonbra !!

#26 - - Gudrun G:

Grattis! Ditt sätt att skriva är så speciellt, ordknappt ofta, men så precis uttryckt. Låt ingen ändra på det! Kram Gudrun

#27 - - Kaa:

Förstås instämmer jag i alla dessa grattis! Stort GRATTIS!

Tänkte i samman andetag på det enorma stöd som Ulla-Carin Lindqvists bok varit (och är) för så många och att din bok kanske samma slags 'bibel' - fast med ett annat 'stuk'.

#28 - - Maria M.:

Jag är så glad för din skull!:-)det här har jag väntat på lääänge!!

Kram Tina!

#29 - - Tuija:

Har följt dig här ett tag. Inte funnit några ord för att ge mig tillkänna men nu så -- ett stort GRATTIS till dig och till oss andra som kommer få hålla din bok i handen!



Styrkekram Tuija

#30 - - Nillan:

Vilken röta jag har, som, får dina fantastiska tankar och texter i bok också. Jättegrattis!

#31 - - Eva Blomkvist:

Går det att göra en förbeställning? Jag vill vara garanterad en bok när första upplagan trycks. Kram och ett varmt grattis till författaren.