I rörelse

Nu har min säng flyttat, så ikväll flyttar jag också.
Kommunen flyttar sängen för det är en komplicerad vårdsäng.
Jag håller mig kvar under dagen för här har jag internet.
Vem vet hur länge jag blir tyst sen?
har någon varit med om att en internetinstallation beställts och så bara fungerat från första dagen?
Får roa mig med film, tv och kakelugnen så länge.
Och möblera. Det känns ju nästan som i dockskåpet på något sätt.
Nu har vi dessutom plats för lite valfrihet.
Vi hörs!
#1 - - Isabella:

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.

#2 - - Maria G:

Lycka till med flytten och trivseln i nya huset:) kram

#3 - - cruella:

Det kanske finns någon granne som kör öppet trådlöst om inte annat:-) Så kan man åka snålskjuts.

#4 - - Mattias:

Sure thing!



Jag passar på att framföra en hälsning från min trädgård. En bisvärm gjorde oss den äran att slå sig ner och bilda skägg i citronträdet häromdagen. Grannen, som visade sig vara apiterapeut (botar med bistick) kom över med en låda, och i den håller de som bäst på att göra sig hemmastadda. Lite som du, utan alla jämförelser i övrigt. Eller jo, kanske förresten... Lite bilik är du nog allt; flitig, nyttig, godmodig och social, t ex... Med visst fog kan man allt hävda att det är visen som flyttar över till det gula huset ikväll. Så länge den metaforen inte knuffar maken alltför långt åt sidan. Det är verkligen inte meningen.

#5 - - Kajsa:

Hoppas på snabb uppkoppling i nya huset!

Flyttkramar från kajsa

#6 - - Yvonne:

Jag la till dig på min blogg, du skriver från hjärtat och det gillar jag!

#7 - - Ann-Marie Johansson:

Ja, vi hörs!

Tack för hoppet du förmedlar!

Jag hoppas att du tycker att det är okej, att dina texter nu läses från predikstolar, för att vidareförmedla din livssinställning. Just ikväll kom en diakon förbi, och frågade om han fick inleda en diakonigudstjänst, med din text "Jag säger inte tack".



Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#8 - - KaosJenny:

Gult hus med Kakelugn som ska möbleras låter varmt och trivsamt i höstrusket :-)

#9 - - Eva Blomkvist:

Hoppas din säng snart är på plats och att internet fungerar första dagen. Hoppas kan man ju alltid.

#10 - - Anita:

Lycka till med ditt nya hus ,jag bara älskar din positiva syn på livet men jag förstår att det är svårt ibland men sedan efter man varit nere så känns det mycket bättre när man tagit sej ur det önskar dej allt gott tittar in här ofta det är som du hjälper mej jag känner o jag finns när jag läst vad du skrivit låter kanske konstigt nu ska jag titta runt lite i mitt dockskåp en mjuk kram till dej

#11 - - Susann:

Håller med Eva Blomqvist...hoppas internet fungerar snart...lycka till med flytten! Kramar från Susann

#12 - - Anonym:

Nu är det söndag och förhoppningsvis har du, familjen och alla assistenterna kommit på plats ihop med det mesta av möbler böcker och skivor. Jag försöker föreställa mej röran, (Gerd och jag bodde kvar i vårt hus och byggde om lite undan för undan.)Hoppas alla kommer ihåg att vända på dej, sköta din peg fukta munnen och att röran är lagom - då blir den mer nöjsam tror jag. Och man kan ju alltid dra ut lite på det och pröva olika lösningar ... sova på saken och pröva igen ... Jag kan också lätt föreställa mej hur alla försöker komma med olika lösningar och att det blir väldigt tröttsamt. Lycka till, alla i Gula Huset.

#13 - - Håkan (och Gerd):

Förlåt, det blev anonymt! Men Gerds namn fanns ju i texten så ni anar väl ..

#14 - - Kaa:

Lycka till med nya hemmet! Du kommer att vara så upptagen med heminredningen att du glömmer nätet ett bra slag framöver.//Kaa

#15 - - Marianne:

Spännande med allt. Hoppas du kan sova i ditt nya rum. Hoppas oxå att du snart har uppkoppling igen. Kram marianne

#16 - - Marie:

Hej

Idag hörde jag ditt Sommarprogram. Ville bara säga tack. Tack för att du lär oss att leva!

Allt gott önskar jag dig.

#17 - - Annika:

Hej Tina. Jag hörde ditt program i somras och har lyssnat ett par gånger till sen dess. Nu besöker jag äntligen din blogg. Jag skulle vilja tvinga alla jag känner att lyssna på ditt program som var så jättebra :) Jag tänker på det du sa där flera gånger varje vecka. Många hälsningar från Annika Franzon utanför Uppsala.

#18 - - annika:

Jag tror det kommer att fungera klockrent med ditt internet. Direkt! Pang på. Och jag hoppas ni får det fint i det gula huset. Med kakelugnen.

#19 - - Ulrica:

Tina,

Har du planer på att göra en bok av bloggen?

#20 - - Eva Blomkvist:

Längtar efter dina ord, nu får de skynda sig med installationen. Kram till er alla i gula huset

#21 - - Taran:

Kram till alla i det gula huset härifrån också!Vad skulle boken heta?ngra förslag:"längtar efter dina ord","jag säger inte tack(det skulle ta all min vakna tid)","en del av helhet-Harpasione","värdighet som betalning,humor i dricks","ett träd i skogen som dör står kvar".Som ni märker har jag lånat titlar från Harpasiones inlägg och kommentarerna.Alla har säkert sina (egna?)favorittitlar,som blir allra bäst.I väntan på Tina...