,The true story

så här var det.
Jag och min långa kompis hade Ingemar Stenmark som idol.
I den ålder då idol betyder kärlek.
Vi klippte ut allt om honom i tidningarna. Min kompis hade ett urklipp ovanför sängen och lärde sig texten utantill.
Jag fick en jultidning om sportåret som gått och där stod massor om Ingemar som jag lusläste.
Det är en sån enkel kärlek. Bara att ösa på liksom.
Det är nog den enda riktiga idol jag haft.
Texten till De ä bar å åk kunde vi förstås.
Den finns på Spotify och huden knottrar sig när jag hör den.

Jag har gått och hoppats att han skulle ställa upp i let's dance. Jag tror att de har en projektanställd som bara sysslar med att försöka övertala honom och jag är förstås lika säker på att han skulle vinna som att han aldrig kommer att säga ja. Fast man vet aldrig...

Hoppas jag fått en trogen läsare till.
#1 - - maggi:

Ja tänk att hela skolan titta på tv, det var stort! Sen kom det många efter det som varit duktga men Stenmark hade nåt visst , jag kände hans kusiner... ja då var man stolt,(har tyvärr ingen kontakt idag)Tror att livsandarna har vänt i den gula villan ? kram och önskar dig och de dina en trevlig helg!

#2 - - maggi:

Ja tänk att hela skolan titta på tv, det var stort! Sen kom det många efter det som varit duktga men Stenmark hade nåt visst , jag kände hans kusiner... ja då var man stolt,(har tyvärr ingen kontakt idag)Tror att livsandarna har vänt i den gula villan ? kram och önskar dig och de dina en trevlig helg!

#3 - - Mattias Sigurdsson:

Ja du, Ingemar... Dags att anta utmaningen kanske...

#4 - - Linn:

Hej Tina!

Har precis lyssnat på ditt sommarprogram och hittat hit till din blogg!

Har själv en nära anhörig som nyss drabbats av ALS och jag måste säga att det var otroligt inspirerande och skönt att höra din positiva inställning till livet! Det är svårt att veta hur man ska förhålla sig till både den sjuka och till sjukdomen, som anhörig.

Vill bara meddela att, förutom Ingmar, har du fått ytterligare en trogen läsare :-)

All styrka åt dig och dina nära!

Kram Linn

#5 - - ulrika:

jag kommer ihåg när jag gick i fyran ...80! vi skulle uppfinna en maskin i klassen och jag hade Stenmark som reklam till min maskin- reklamen var mycket bättre än maskinen... Det var en coca-cola maskin gjord av en kartong typ, Reklamen var med Stenmark och Ann : " Gör som Ingemar och Ann, ge en cola till varann" :):)

Tack för det minnet:)

#6 - - Kajsa:

Du har fått en trogen läsare till. Och det har inte precis med Ingemar Stenmark att göra. Men ändå,kanske?

#7 - - Sven Lindh:

http://kamera.mora.se/skidstadion.php

På länken ovan går jag i passgång omkring kl 12.45-13.15 idag detta märkliga datum 101010...



----------

Vad är 101010?

1979 gav Douglas Adams ut boken "Liftarens Guide till Galaxen". I denna berättas om en dator som byggs för att räkna ut svaret till den Yttersta Frågan om Livet, Universum och Allting.



Datorn finner att svaret är 42.



I och med att datorer räknar med 1:or och 0:or borde talet ses i binär form. 42 blir binärt 101010, och vad är detta annat än ett datum?!



Datumet 10/10/10 infaller en gång i århundradet, och nästa datum är den 10 oktober 2010!



Kom ihåg att ta med dig en handduk

------------

Svaret på livets mening skulle kunna vara 42 således och det blir 101010 alltså dagens datum



Filosofera nu vidare över detta och tusen tankar om lindring till dej Tina där du åker slalom med Ingemar....



sven lindh i Mora

#8 - - Sven Lindh:

http://kamera.mora.se/skidstadion.php

På länken ovan går jag i passgång omkring kl 12.45-13.15 idag detta märkliga datum 101010...



----------

Vad är 101010?

1979 gav Douglas Adams ut boken "Liftarens Guide till Galaxen". I denna berättas om en dator som byggs för att räkna ut svaret till den Yttersta Frågan om Livet, Universum och Allting.



Datorn finner att svaret är 42.



I och med att datorer räknar med 1:or och 0:or borde talet ses i binär form. 42 blir binärt 101010, och vad är detta annat än ett datum?!



Datumet 10/10/10 infaller en gång i århundradet, och nästa datum är den 10 oktober 2010!



Kom ihåg att ta med dig en handduk

------------

Svaret på livets mening skulle kunna vara 42 således och det blir 101010 alltså dagens datum



Filosofera nu vidare över detta och tusen tankar om lindring till dej Tina där du åker slalom med Ingemar....



sven lindh i Mora

#9 - - mAria:

JAG har alltid med mig en handduk, Sven!

För mig visade sig talet 42 betyda den ålder då mitt liv skulle vändas upp och ner flera gånger om. Och nu har jag landat här med fötterna neråt och hade faktiskt ingen ANING om att 101010 betyder 42, vad glad jag blev för den vetskapen!

Har du varit på Restaurangen vid universums ände, förresten?

Och min idol var inte Stenmark, men vi såg också åken i skolan i TV. ALLT avstannade utom Stenmark själv.