Pust

Trakealkanyl,
Röret i halsen jag andas genom.
Bytt idag.
Känns alltid som att gå till sin egen avrättning.
Ska jag överleva?

Det gjorde jag.
Snabbt och smärtfritt går det, ändå känner jag sådär varje gång.
Men gissa hur lättad jag är när vi rullar  därifrån.
Bästa känslan på länge!
Det sticker en aning att jag inte kan fira med något gott, men ok då, jag trycker undan det
Jag kan ju le stort iallafall.


Apropå irmelin. Alla Får skriva kommentarer. Känner mig inte alls eller känner mig väl. Men jag är ju inte som kissie, spelar en roll på bloggen. Läser du här känner du mig ganska bra.

Förresten, jag fick en tatuering!
#1 - - Anonym:

Skönt att det är smärtfritt att byta ut röret..o skönt att du är här igen ,tittar in imorron ..kram

#2 - - Anita:

skickade iväg utan namn ok du vet ju inte vem jag är men man ska skriva sitt namn ändå tycker jag kram igen.

#3 - - Gudrun. G:

Du är otrolig, som en sån där docka med bly i botten, kommer alltid tillbaka i utgångsläget igen. Vilken livsvilja!!

#4 - - Anita:

Hmmm nu glömde jag igen skulle ju gratta till tatueringen..vad föreställer den? ännu en kram

#5 - - Ylva L:

Det värmer i hjärtat att du ler stort!

Och så har vi lärt oss ett nytt ord: trakealkanyl. Kanske det du tatuerat in: "Rör inte min trakealkanyl"....



Tips till Irmelin: Köp in Tinas bok till avdelningen! Beställ genast från Verbums webbutik.



Boken är f ö på väg till Finland nu. Om den inte redan fanns hos någon där förstås....

#6 - - Catarina:

Låter intressant med tatuering. Har den något speciellt motiv?

#7 - - Taran:

Just det...Noli me tangere eller inte trakealkanylen i alla fall.De friska kan ju prova ligga på sängen med bundna händer och fötter,och sedan be någon hålla handen för munnen ett tag...Och den som håller kanske pratar i telefon/kollar på datorn/på TV etc.Nästan som i en thriller eller hur.



Riktigt upplivande med nya namn bland alla gamla som är tvungna att hänga med :)Och man får glömma någonting och kommentera många ggr,det är nästan kutym!Som Ylva L har sagt:allting är tillåtet på den här bloggen.Det känns faktiskt så,litet som hemma kanske!?Kram

#8 - - Cecilia:

Fortsätt att le stort du fina Tina! Är mer än spänd på tatueringen, jag funderar själv på en, får väl bara se till att ta tummen ur! Kram

#9 - - Halvahåretkvar:

Tattoon va en väldigt söt en kan jag upplysa om! :)

#10 - - KaosJenny:

Ja, vad säger man? Grattis till tatueringen och att du ler stort varje gång du överlever. Kram

#11 - - O:

Tatuering! GRATTIS!! Undrar var du har den och hur den ser ut. Skulle vara roligt att se den.

Skönt att du ler igen.

Ser ut att bli en bra dag idag. Njut så mycket du kan.

Vaknade 6 29 i morse. En bra tid som blir lika mycket om man läser den baklänges och upp-och ned. (6 59 är också bra på klockan)

Tänker ofta på dig när jag tittar på klockan på natten och försöker hitta bra sifferkombinationer. Det är ganska länge sedan du gav oss de tankarna.

Haiku är en annan kunskap som gör mig glad. Vad heter det om det är 4+6+4 stavelser? Läste om det i en bok, men glömde skriva upp det.

Puss på pannan och en stilla viftning med solfjädern.

#12 - - Taran:

Haiku är vackert,egentligen inte 5-7-5 stavelser utan teckenljud.Men sådana har vi ju inte i västerländska språk på samma sätt som i japanskan.Någonting sådant,kul att O också gillar haikun.Kram

#13 - - Petra:

Härligt att läsa livslusten. :)



Låter läskigt att byta röret. Du var väl värd en tatuering.



Kram

#14 - - Tessa i höghuset:

Jag läser din bok nu. Började ikväll och har svårt att släppa den. Du skriver så fantastiskt bra, och bjuder på så vackra insikter. Tack för det!

#15 - - Irving:

Tatuering, kul! Vi vill se en bild! Längesedan vi fick se en bild här...

KRAM

#16 - - Anna Romberg:

Hej!

Vill bara säg att din bok finns för utlottning i vår senaste lokaldel i AMOS, mer finns att läsa på vår hemsida, det är bara att klicka sig vidare.

Ha det så bra!

Kram Anna

#17 - - *Mette*:

"Jag är ju inte som Kissie" - haha, nej där slog du verkligen huvudet på spiken! Hon kanske skulle må bra av att träffa dig och få sig en god portion visdom och livskunskap. Du är för mig som Marianne Fredriksson var - om jag frågade dig något viktigt skulle jag lita blint på ditt svar. KRAM från Skåne

#18 - - Helene:

Hej!

Du har en meningsfull uppgift att stötta oss andra med ALS. Du har varit min räddning i svåra stunder. Känner dig?? Vi har träffats på en födelsefest på en ö på västkusten.Jag tror att vi var i samma lag. Jag minns dig för du berättade om att du hade bekymmer med en arm. Nu är det min tur...eller ...kanske otur.

#19 - - Helene:

De kanske var en födelsedagsfest vi var på = 2*40=80

Carpe diem.....