Autosvar

Semester

Återkommer på onsdag.

om jag lever.
#1 - - Jenny:

Klart vi gör.

#2 - - Gudrun. G:

Ha det så gott som det går!

#3 - - borisjelic:

Hejj :D Har en omröstning på min blogg och det skulle vara superkul om du kunde svara på den :D!

#4 - - Taran:

We bide our time!Have a nice holiday!

#5 - - O:

Njut av semestern!! LEV!

Hörde "Ring så spelar vi" på radion i morse.

"Gabriellas sång" passar nog in på många av oss.

Hoppas vi alla får leva och ha det bra

till på onsdag och en tid till.

Hur länge vet ju ingen av oss.

#6 - - Franck:

Ha det så bra du kan, hör av dig till oss sen när du är hemma! Skickar en länk med V-Dalas spelmanslag i Bingsjö (jag var inte på Bystugubanan just då själv).

http://www.youtube.com/watch?v=3A0Hm9UYX88 S

ätt på dig hörlurar och helskärm så känner du lite av kaoset! Varma hälsningar / Franck

#7 - - Mattias:

Är det musiklänkar som gäller? Det här var det senaste jag hörde. Vackra Pia Sundhage, vilket ljus hon har!



http://www.youtube.com/watch?v=TB10rJJX3dM



So long! /Mattias

#8 - - Mattias med det lilla jästpaketet:

"So long!" betyder visst inte "hasta la vista", va? Men det var det jag menade. Eller "see you!".



Kändes lite väl hejdåigt, med tanke på dina tankar om att bara kanske vara i livet på onsdag. Men det ska vi väl tro att du är. Och jag med. /Mattias

#9 - - Linnéa Lindéh:

Ha det skönt på semestern! Kramar från Linnéa

#10 - - Anonym:

För att lära sig något på riktigt, så att man riktigt förstår, måste känslona vara med. Jag menar att utan att känslor är med när något lärs (in eller ut) så blir det ingen kunskap. Ingen förståelse.



Det behöver iofs. inte vara positiva känslor...



Jag har anat, haft det på känn, men riktigt insett detta har jag nog inte förrän nu, när jag snart ska pensioneras efter många, många lärarår.



Detta skulle kanske skrivits i förra tråden men då hade ni kanske inte blivit lika irriterade när ni läste, eller inte läst alls!



Vi ses på onsdag

#11 - - Håkan, med Gerd:

Förlåt! Glömde att signera föregående om känslan och kunskapen. /H

#12 - - Ylva L:

Hoppas att ni får svalt väder, men inte regn som kanske trasslar till det hela.

Hoppas också att all teknik fungerar lika bra som all släkt och medmänniskor, som brukar fixa med tekniken.

...så att du kan ägna dig åt att njuta av att vara med.

Vi väntar vid vår dator, tills du har tid med oss igen.

#13 - - Cecilia:

Njut så mycket det bara går. Carpe Diem! Jag väntar som en trogen hund här vid datorn så hörs vi när du är åter!

#14 - - Mattias om Håkans insikt:

Det där är nästan det viktigaste av allt, tycker jag.



Får jag bygga på med några tankar om det?



Att nästan alla beteckningar bara är ytliga. Ta våra beteenden till exempel. Ta "göra illa". Ta "slå någon på käften" t ex. Vi har lagar mot det. Men i själva verket ringar de bara in något ganska ytligt, för en käftsmäll liknar inte en annan. På djupet. Känslomässigt. Därför kan en ytligt sätt liten handling vara mycket kränkande, därför att intentionen, avsikten är kränkande. Medan ett mycket grovt övertramp kan vara lätt att förlåta och komma över, därför att det inte var illa ment.



Vad jag menar är att hela verkligheten är så som du beskriver det Håkan, inte bara ifråga om inlärning och kunskap. Att den har djupa, känslomässiga rötter. Och därför är varje diskussion som bara försöker fånga in det ytliga, ifråga om t ex etik, dömd att mer eller mindre misslyckas.



Vilket förstås inte hindrar att vi likväl måste ha lagar och regler för folks beteenden. Men det gäller att vara på det klara om begränsningarna. Menar jag. /Mattias

#15 - - Den andra Mattias:

Vill bara posta en allmän kommentar till den här bloggen. Jag tror att det du skriver här högst påtagligt har minskat den rädsla som omgärdar allvarliga sjukdomar. Du har visat att det mitt upp i alltihopa går att både ha kul, sprida glädje och leva ett meningsfullt liv. Det tycker jag är mycket bra, och jag tror det hjälper många människor nu och i framtiden.

#16 - - Jenny:

Har följt din blogg ett bra tag nu. Tack vare dig så fick jag ord på hur min mamma mådde i sin sjukdom. Hon klagade aldrig och hade lite svårt att prata känslor tyvärr. Mamma dog 16juni, på slutet var det väldigt mycket ångest.. Andningen var värst. Hon fick sin diagnos mars förra året, men hon har nog varit sjuk i flera år. Tack för att du finns och vill dela med dig av dina tankar och känslor. <3 kram jenny

#17 - - Ann-Marie Alexandersson:

Nu är det onsdag.

#18 - - Christina Ax:

Ja, och nu torsdag...

#19 - - O:

Hoppas du haft en bra semester!

Ett år sedan du pratade i Sommarprogrammet!

Det känns som det var nyss och ändå länge sedan. Tid är konstigt.

Tänker på dig och hela familjen!

Fläktar med solfjädern!

#20 - - sussiw:

Är det nu man ska bli orolig...? Eller ska tolkningen vara att det är en skön semester som inte vill ta slut...? För mig är det andra alternativet det enda alternativet...

Njut och kom tillbaka...snart!! kram

#21 - - Bodypalace:

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika