Hipp hurra!

Idag fyller min svärfar 80 år.
Min käre svärfar.

Hela familjen åker dit och gratulerar.
alla utom jag.
Jag kan inte hedra honom med min närvaro.
Jag kan inte resa i flera timmar.
kanske är jag feg.

Men vad kan jag då?
Jag kan skriva.
Jag har en blogg.

Därför kommer nu min hyllning här!
Hoppas du uppskattar det, käre svärfar.

En gång möttes vi, sittandes på en trottoarkant utanför ett badhotell i Danmark. Det hette väl att vi skulle titta till barnen. Men egentligen är det så att vi är gifta med varsin människa som är BÄST på vissa saker.
Att packa till exempel, och nu var det hemresedag.
Vi såg med förståelse på varandra. Där har vi definitivt något gemensamt.

Men svärfar själv är minsann också bäst på en hel del :
Odla största pumpan,
ympa fruktträd och känna igen äppelsorter,
Och laga vad som helst med hjälp av en pappkartong, en bit heltäckningsmatta och lite skrot från verkstan...

Han är en god berättare, kanske delvis för att han har så mycket att berätta.

Och så är han en stor varm människovän.
Jag är ju en människa,
så jag är hans vän.
Men det är ju det att jag tror att vem än hans son kommit hem med så skulle han blivit en god svärfar för han hittar något gott hos alla.

Grattis!
#1 - - Franck:

Det var en fin svärfar du har! Mina lärdomar i fruktträdsbeskärning har jag från honom.

Stort grattis från f d elev.

#2 - - Bollebygdsbo:

En fin hyllning till svärfar!

#3 - - Kristina S:

Ja, det är något att kunna finna något underbart hos var och en. En svärfar värd sin svärdotter.

Åh vad glad jag är att jag kan förstå Dig igen, Tina! Det där "Hen?" inlägget var inte lätt. Du driver ibland med oss, eller hur?

#4 - - Knasterfaster:

Det är en ynnest att känna någon som ser något gott hos alla. :)

#5 - - Ann-Marie A:

Om jag vore svärfar skulle jag velat ha dig till svärdotter. Svär...det betyder viktiga saker i sammanhanget.

#6 - - Kaa:

Grattis till en sådan svärfar! Och grattis på födelsedagen till din svärfar - som jag inte känner - men det gör väl ingenting. //Kaa

#7 - - Lotta:

Jag tror att du också är en stor människovän. Men han verkar vara en fin människa, din svärfar.

Snart börjar Mästarnas mästare.....

#8 - - M:

Vilken fin hyllning :)

#9 - - Svärfar:

Kära Tina. Jag saknar dig mer än vanligt nu när det är dags att klippa träden. Det gamla Filippaträdet som Du klippt så bra lever och ger bra skörd. Du var mycket läraktig. Tack Tina för gratulationerna och dom vänliga orden.

#10 - - Håkan (med Gerd):

Goda vänner, nära och kära värmer.



Titta på det här klippet på youtube (det finns några till av samme galning) och hacka tänder sen eller värm dej i solstrimman från altandörren.



Mitt inlägg idag har ingen annan koppling till föelsedagsfirandet än att jag hoppas att alla (inkl. han på filmen) får fira flera föresedagar till, men jag var bara tvungen att dela filmen med några.

#11 - - Håkan (med Gerd):

Visst ja. Klippet: http://www.youtube.com/watch?v=-RPVWF2bjDs&feature=related

#12 - - H:

Grattis herr E.! Vi har träffats en gång - på Ekehagen fornby där tremänningarna fick dra runt och paddla träkajak, äta stenåldersmat, fäktas osv.



Då hängde bara din ena arm lite, T, och vi pratade om att det såg ut som på mormor när hon haft sin första hjärnblödning. Det var första gången vi sågs efter din diagnos och du berättade en del om hur det var.



Och vi hade picknick bland fåren. Jag menar, vi tog en rast och satt ner på liggunderlag och tittade oss omkring i fårhagen och somliga av barnen var med på vikingafajt. Jag är glad åt minnet av den dagen.



Nysnöiga kramar till er alla.