Hit och dit

Åh, vad jag hatar detta rännande till apotek.
alltid är det något som tar slut fast jag försöker ha koll på allt hela tiden.
Sen är det förstås nånting de inte har i lager så man måste dit nästa dag igen.
Recept som går ut.

Jag kanske ska börja låtsas att jag jobbar på apoteket?
Att det är därför jag åker dit varenda dag. Nästan.
då kan jag ju börja bestämma lite mer när jag är där också.
Låtsasbestämma.
Det ska jag göra.

Du som vill köpa min bok gör det lätt från Verbums egen hemsida. De bad mig klistra in en länk här på bloggen, men ögonstyrning är inte bra till att klistra in länkar. Lycka till!
#1 - - Mari Rex:

Här är länken ni kan använda om ni vill beställa boken direkt från förlaget:



http://webbshop.verbum.se/verbum/sok/default.aspx?search=tina+jansson&sort=title

#2 - - Maria L:

Avvregleringen är ett problem. Härom veckan var jag på fem olika apotek för att få tag på en vanlig enkel salva mot svinkoppor och ingen kunde tala om om den fanns på ett närliggande apotek för alla tillhörde olika bolag.När de inte hade den inne var de också mycket noga med att säga att "då kan den inte finnas någonstans", av rädsla för att jag skulle gå till en konkurrent. Man kan bli vansinnig för mindre, vad har blivit bättre?

#3 - - Taran:

Du borde skriva litet varje dag!Så man finge skratta åt litet allt möjligt elände!Och köpa en bok om dagen,håller garanterat skratt-och gråtnerverna i schack!Tack!Vi ses på något sortimentavreglerat apotek någonstans i Sverige,om apoteket forfarande finns kvar vill säga.Heja Harpasione,börja apoteksplanerandet på en gång också.Du har mycket arbete att utföra!Inte på låtsas!

#4 - - Kinna:

Ja, det har blivet mera problem, med att få ut sin medecin sedan apoteken blev privata.Det kan ju uppstå verkliga hälsoproblem om inte den medecinen man behöver finns hemma.Men lager kostar pengar och en privat vill inte lägga ut pengar på det. Så går det när det finns ett vinstintresse inblandat.Tidigare när apotelen var statliga, var man mest intresserad av ett +- resultat.

#5 - - Karin IM:

Ja, det var nog inte så lyckat att släppa apoteken fria.I mitt bostadsområde är apoteket statligt,och det känns tryggt på något vis.- Så får jag,lite sent,tacka dig för sist! Det var en upplevelse att få vara med på din stora dag! Så festligt och trevligt ordnat.Din syster Elin läste så fint, liksom i somras. Boken ligger nu på mitt nattduksbord med din "stämpel" i. Jag lade allt märke till dina

fina målade naglar.Min man som ockå var med i Örebro

Har läst boken och är, liksom jag, imponerad av dina

kloka ord och din humor. Tack än en gång Tina!

Vår/vinterhälsningar!snö på marken idag 3 maj! Karin IM

#6 - - Åsamamman:

Avregleringen är en fasa !

Man kan inte beställa centralt längre.

Den ena vet inte vad dan andra har inne och inte kan de ringa varandra.

Stora sjukhusapoteken är bättre, oftast.

MEN längre resväg.

Sex timmar och tre apotek senare kom sonen hem efter medicinjakt i helgen....

Också ett sätt att fira Valborg.

Kan bara undra hur det fungerar på en liten ort.

Receptfritt i "närbutik" bra...

Recept SKA, och BORDE hanteras centralt.

Ja du Tina, vi kanske skulle ta jobb som "rådgivare".

ERFARENHETEN , den har vi !

Inte på låssas, på riktigt....

Låt ropen skalla,

Medicin utan krångel åt alla....

Ny 1:a Maj slogan

#7 - - Ida:

"Kan bara undra hur det fungerar på en liten ort"

Svar: Fungerar lika dåligt/bra som på andra ställen. Personalen är tjänstvillig och trevlig men svaren är ofta "Vi tar hem /medicinen/hjälpmedlet till imorgon" Och så får man traska dit en gång till. I värsta fall får man svaret: "Leverantören har problem och produkten är restnoterad på obestämd tid" Obestämd tid kan vara väldigt lång. MEN vi kan vara glada ändå att vi bor i Sverige där det finns mediciner. Det är inte självklart överallt.

#8 - - O:

Busringa har jag hört talas om. Jag tycker du ska börja "busprata" lite när du låtsasjobbar på apoteket. Ingen kan ju misstänka dig!

#9 - - Gudrun G:

Äntligen en själsfrände när det gäller att bli nojig på apoteken. Aldrig att sorterna slut samtidigt. Alltid två besök per beställning och om det kryper ur mig minsta tecken på irritation så känner jag hur de tänker att jag ska vara tacksam som får dyr medicin till reducerat pris. Det förstår jag, men orkar inte vara tacksam jämt. Har inte bett att få bli sjuk och äta dessa mängder, byter gärna om det går. Så, nu har jag gnällt färdigt!

#10 - - Ann-Marie Alexandersson:

Men inte behöver du väl i egen hög person ränna dit? Dels kan man få det hemsänt, dels har du ju assistenter? Akta dig för de privata apoteken, de är absolut sämre.

#11 - - Kristina S:

Jag tycker också att avregleringen var ett misstag. Nu har vi två apotek på samma gata. Och de ska ju konkurrera inte samarbeta!

Jag har köpt din bok på bokus.se och det gick problemfritt. Väntar nu på den otåligt.

#12 - - Christina:

Hej Tina!



Jag fick tips om din fantastiska blogg av "Mannens" lillasyster som jag efter många års uppehåll har fått kontakt med igen, och jag vill bara berätta att jag är djupt imponerad av vad jag har läst. Inte bara för att du är otroligt välformulerad med förmåga att hitta det meningsfulla i vardagen, hur tung den än måste vara med sjukdomens svängningar och utveckling, du visar också att du har en härlig humor och en mental energi som smittar av sig!



Jag hoppas att jag får fortsätta läsa din blogg länge till!



Må så gott.

Christina