Tugga bör man

Har du fått rabies nu också,
sa en av systrarna som var här.

Ja, jag tuggar fradga.
Jag har nog alltid tänkt att fradga är något helt väsensskilt från vanlig saliv.
Skulle det finnas en fradga körtel då, som bara aktiveras vid rabies och epilepsiafall.
Nja, det var inte helt genomtänkt det där.
Jag slog upp en dag och läste om vad fradga egentligen är och det är ju bara att tugga saliven tills den skummar.
Det gör jag.
Jag vet inte varför men jag är mest glad för det för jag har läst att man blir ointelligent av att sluta tugga när man slutar äta.
Det är faktiskt sant.

Tänk om jag skulle få rabies!?!
#1 - - Zorro:

Rabies har varit den värsta skräcken en stor del av mitt liv. Tack vare Stephen King tror jag.

Nu känner jag mig mer vänligt stämd gentemot fradga i största allmänhet:)

Så tugga på!

#2 - - Spanaren:

Var glad att du har saliv i din mun ;.)

/kram

#3 - - Åsamamman:

AaaaHa

Kanske därför jag fått "Munkorg"

Dvs sluten Ansiktsmask.

Dom är rädda för ett HUGG !

Tror jag ska MORRA åt

Biståndshandläggaren.

OM JAG ORKAR

#4 - - L8:

Tugga på du-det är bara nyttigt./L8

#5 - - mAria:

Hej Harpasione.

Du får gärna tugga för min del för nu har jag lyckats beställa din bok från förlagets snåriga hemsida. Den ska komma inom 4-5 arbetsdagar.

Sen blir det läsfest i helglediga soffan här.

#6 - - judi:

Jo du måste nog tugga men visst om du inte orkar så ja visst man blir rätt arg

#7 - - Linnéa Lindéh:

Hej Tina! Jag läser din underbara bok. Så underbart klokt och mänskligt men med finess. Du är en stor författare. Tänker köpa ett helt gäng böcker och ge till mina vänner. Kram

#8 - - Tina H:

Har precis läst din bok. Du är en enastående författare! Jag älskar ditt enkla språk, vardagliga iakttagelser och reflektioner som träffar rakt in i hjärta och själ! Skriv så mycket du orkar! Jag lusläser din blogg varje dag! Kramar!

#9 - - Håkan (med Gerd):

Nu får vi se om mästarnas Mästare måste ta i så fradgan stänker. Finalen börjar strax. Jag hoppas på att påannonsen dedicerar programmet till dej. Det är du värd!

#10 - - Gudrun. G:

Tänk att vi lever i samma tid som Stenmark. Vilken tur!

#11 - - Ylva L:

Nej, rabies kan du väl hålla dig undan?



Fradga tuggade jag nästan nyss, blev så nervös i Mästarfinalen. Ville gärna att den rättmätiga vinnaren skulle vinna även i finalen.



Håller med dig Gudrun, Stenmark har berikat våra liv. Hurra hurra hurra hurra!

#12 - - Kin:

Ska bara testa om jag kan skicka kommentarer fast jag inte har en ULR-adress. Jag försökts en kommentar i går men det funkade inte. Om den här kommentaren går i väg. Så jag hoppas vi hörs/ Kin

#13 - - Kin:

Hurra det funkade! Det var i natt jag försökte få iväg kommentaren efter Barcelonas seger mot Manchester United. Det var en helt underbar match, och du ska veta att jag inte gillar alla lag. Men när världens bästa lag spelar och spelar vacker, juste och målrik gladfotboll. Så häftigt! Jag var så till mig och uppe i varv efter matchen och kände att jag bara MÅSTE höra Freddie mercury sjunga Barcelona , som han sjöng tillsammans med en operasångerska under invigningen av OS i Barcelona. Det var mäktigt - jag låg medin lilla Iphone i mörkret och spelade den gång på gång. Spela den låten "Barcelona" när du inte kan sova. Du blir förstås inte direkt nervarvad av låten, men du blir uppfylld och svävar ovanför respiratorer och assistenter. . . Du hittar den på Youtube, men du får leta själv för jag lyckades inte få iväg länken. Kine

#14 - - Kin:

Hurra det funkade! Det var i natt jag försökte få iväg kommentaren efter Barcelonas seger mot Manchester United. Det var en helt underbar match, och du ska veta att jag inte gillar alla lag. Men när världens bästa lag spelar och spelar vacker, juste och målrik gladfotboll. Så häftigt! Jag var så till mig och uppe i varv efter matchen och kände att jag bara MÅSTE höra Freddie mercury sjunga Barcelona , som han sjöng tillsammans med en operasångerska under invigningen av OS i Barcelona. Det var mäktigt - jag låg medin lilla Iphone i mörkret och spelade den gång på gång. Spela den låten "Barcelona" när du inte kan sova. Du blir förstås inte direkt nervarvad av låten, men du blir uppfylld och svävar ovanför respiratorer och assistenter. . . Du hittar den på Youtube, men du får leta själv för jag lyckades inte få iväg länken. Kine

#15 - - O:

Rätt mästare korades! Vilken tävling. Känner mig lite elak, för jag ville verkligen att Maria skulle bli sist i tävlingen i går. Borde jag ha hoppats på en kvinnlig mästare? Nej, Stenmark är för alltid hjälten i våra hjärtan.