Idyll. Sjas.

nej, jag ber inte mina assistenter gå.
Om jag blir ensam, eller tillsammans med någon som inte förstår, och tracken täpps igen av slem så jag får panik fungerar inte ögonstyrningen och då kan jag dö.
När familjen äter kvällsmat eller ser på tv och Mannen är med kan jag be assistenterna att gå till ett annat rum.
Om ögonen fungerar kan jag larma med datorn, men om ögonen inte fungerar, vilket händer ganska ofta, måste jag ha någon som ser mitt förtvivlade men ack så ljudlösa ansikte.

,,Mannen är världens bästa man, men ett förhållande blir INTE lättare eller roligare eller ens mer kärleksfullt av att en blir förlamad.
altanen är fin och snart väldigt lätt att ta sig ut på, men jag kommer inte att njuta av solen för det.
Solen är för varm och stickande. Men det finns mulna dagar och skugga.
Att njuta av på altanen.
Och kakelugn äR mysigt, men det blir varmt när man eldar och för mycket värme är inte skönt.
Nej,

Nej, mitt liv är ingen idyll
Men det är mitt ENDA.

#1 - - Åsamamman:

Japp så är det...

Livet alltså.

och inte kan man alltid välja sin väg,

Inte alltid i alla fall !

Fast vissa val har jag , fortfarande !!! =))

#2 - - Mari:

Ja, hur kul skulle det vara att leva i en idyll? Jag tror faktiskt inte att många skulle passa in där. Och visst är det lätt att idealisera någon annans tillvaro? Visst att du HAR en förstående man och fantastiska barn och att du ÄR en ovanligt häftig person, men ni är ju MÄNNISKOR som vi andra - som lever med ER helt egna situation. Jag är glad för att ni finns - med eller utan idyll ;)

#3 - - Spanaren:

Du berör mig ... tack för det!

Älskar ditt sätt att njuta av det du kan njuta av tumme upp. Skickar med en massa av energikramar till dig och dessa ska omsluta dig och du ska känna en värme som heter duga ler

/kram

#4 - - HME:

http://www.ustream.tv/decoraheagles



Länk till webkamera på tre örnungar i ett bo i Iowa. Jag har kollat dem lite nästan varje dag sen de var små. Det är kul att se dem bli matade och det ska bli spännande att se när de lämnar boet.



Stort tack för boken! (Jag köper några från förlaget med - att ha att ge bort i present.)



Kram,

H.



#5 - - Cecilia:

Alla dina inlägg borrar sig in i mig likt en pil, tack för att du berör mig på det sätt du gör.



#6 - - Kristina S:

Jag har fått hem Din bok nu. Det är så bra texter. Mellan dikt och prosa. Man har svårt att slita sig från dem och dig. Ingen idyll, men vilket liv!!

#7 - - Maria L:

Jag kan känna mig lite tacksam över att bo i ett land där det trots allt finns assistenter. Idag har jag suttit med bihåleinflammation utan att känna någon lukt och smak och känt mig fastkedjad vid datorn för att jag varit tvungen att fortbilda mig i pim. Då har jag tänkt på dig. "Idel solsken ger en öken" broderade jag på min köksbonad. Hoppas du får mycket av lagom skugga på altanen i sommar.

#8 - - KaosJenny:

Skickar en stor cyberkram och tänker söka fram boken :-)