Siar

Jag bidrar med resurser till samhället.

Billast efter billast går iväg med enorma mängder plast och kartong till återvinningen.

Snart kanske jag blir elak.
#1 - - M Anneli A:

Tittar in för att önska dig en trevlig helg.

Kram kram ♥

#2 - - Francke:

Så då får vi minska lite, är det så du menar? Bra att det går till återvinning! Du anar inte vad en vanlig Konsument med 2000-tals shoppingbeteende kan släpa hem i skräpväg. Mycket av det går inte ens till återvinning. Hur hängde det där med elakheten ihop med återvinningen? Kom ihåg att det inte finns dumma frågor, bara smarta svar! Frukta inte elakheten, använd energin i den, kanske till att gå lite vid sidan om? Måste bara länka till http://www.youtube.com/watch?v=NDq36YD1ESM . Nu är det ingen av oss som kan riktigt sjunga ut och vara fria, allt är relativt, och vi har begränsningar hit och dit. Sörj våra begränsningar! Fortfarande tycker jag begränsningar är ojämnt fördelade, men det är kanske för att kompensationer inte utvecklats? Vad är kompensation? Vad kan utvecklas?

Trevlig helg till dig och de dina!

#3 - - Livet just nu:

Jag strejkar just nu. Föreningen är snål och vi ska stampa sönder allt som tar plats. Pilla och mekka. Vi har INTE råd med ett extra kärl.

SÅ nu slänger jag ALLT i restavfallsbingen. Här kan jag erkänna men jag skulle aldrig säga det om någon kollade mig och min sortering i soprummet.

Förmodligen vågar jag inte hålla på så länge utan kommer att stå där och sortera plastfnuff från vinkartongen och vara duktig.

Känns lite -78 att vara på tvären. :-D

#4 - - Mari:

Måste man så måste man. Använda saker förpackade i papper och plast alltså. Kanske måste man även få vara lite småelak nå'n gång...

#5 - - Taran:

Bra skrivet Mari!Närmast elakt,och kort(i går blev det "nessun dorma" för min del när jag försökte tänka så mycket?!,utan något resultat dessutom!):en elak vits:"Varför dödar Svarta Änkan-honan hanen efter att de har parat sig?"Svar:"För att få slut på snarkandet innan han ens har börjat."



Återvinning är ett älskvärt ord(som eng. recycling),allting går runt och i bästa fall räcker råvarorna längre!

Nej,jag skall inte börja igen.../Kram

#6 - - Francke:

All'alba vinceró!

#7 - - Taran:

Ja,vid gryningen segrade jag:gick upp utan sömn.En kort operasnutt till andra trötta:

http://www.youtube.com/watch?v=TOfC9LfR

#8 - - Taran:

Innan du blir elak titta på gigenare fr.The gipsy camp goes to heaven("Tabor ukhodit v nebo" av Emil Loteanu 1975).Jag kom ihåg att du gillar tokig folkmusik med fart(och toner som "healar",nästan),här är det ju världens bästa zigenarmusik i den bästa gigenarfilmen genom tiderna(enl kritikerna)

http://www.youtube.com/watch?v=PDLdO7pKL



Kanske blir du tokig(are) istället?!;)

#9 - - Taran:

Jag har jobbat med denna länk,en väldigt rogivande "Gypsies go to heaven"-låt som heter Khamoro:länken vill inte fastna men jag rekommenderar!

youtube/Khamoro(Gypsies go to heaven)

(jag lyckades med denna sökning på youtube.com)

specially for you ;)

#10 - - Mari:

Vilken fin låt! Tack för den, Taran. Nu kommer jag säkert att sova gott :)

#11 - - Franck:

Stark och vacker (http://www.youtube.com/watch?v=tQeU25uASl0)! Länkarna hoppar, blev osäker, men så vacker som den är, gissar jag att du pekade på den, T. Inte elakt alls. God natt!

#12 - - Taran:

Tack Franck!Roligt, att Mari och du tyckte om den också!Och länken fungerar,jag skulle behöva en kurs!(det skulle jag ju, men skojar bara!!);)Sov gott Harpasione!och ursäkta att jag hälsar på hela tiden!Men jag tycker om dig,och många andra också på bloggen:)

#13 - - KaosJenny:

Finns nog gott om folk som använder massor med papper och plast med mindra anledning och utan att återvinna... Du bidrar med mer än återvinning. Tack för att du skriver och blir du elak så får du ju vara det här också förstås, fortfarande drottning på din Blogg. KRam