Bokmässan

Nej jag åkte inte dit.
Men på söndag förmiddag är det ett seminarium om sjukdomsbloggar där min bok är med tror jag.
#1 - - Mari:

Bokmässan är ett ställe där jag gärna skulle vara nu, men så blev det inte detta år.



Ska någon bok vara med på ett seminarium med denna rubrik så är det ju din, så vi får verkligen hoppas att de inte är så dumma att de valt bort den.



Jag ramlade på en väldigt vacker sång som jag delar med mig av till dig och alla er andra på denna eminenta blogg:

http://www.youtube.com/watch?v=y7Ppx4zIGrQ



Kram!

#2 - - Ann-Marie Alexandersson:

Kul!

#3 - - cecilia:

Så roligt att din fina bok ska uppmärksammas där! Hade gärna gått på det seminariumet, men det går inte denna gång.

#4 - - Taran:

Mari:tack för en väldigt vacker sång,verkligen!



Det är ju jättebra forum för boken,så den kan få den spridning den förtjänar!Trots att vi på bloggen har försökt marknadsföra.....Vi är ju inte Läckbergs trots att vi är eminenta.



Alla(OK,nästan alla!) har gråten i halsen här i Sigtuna kommun,när småpojkarna och mamman kommer på tal, men solen skiner på oss i alla fall.Kram

#5 - - Mattias:

Ja bokmässan ligger långt från min verklighet, så det kommenterar jag inte. Men Mari: fin sång, lite rörande när Lisa bryter in på klingande svenska tycker jag. Jag hörde Sissels norska version sen, men det blev som sagt var nordiskt broder- och systerligt såhär.



Och Taran: tokiga mamman ja, ofattbart hemskt när en människa mister förståndet på det viset. Tunnelseende till max måste det väl ha varit fråga om, hon såg världen på sitt sätt och ingen utväg ur problemen. Gissar jag. Ingen har nämnt Stefan Liv här på bloggen, men honom har jag sörjt en hel del de här veckorna. Råkade börja hålla på HV71 i min tidiga ungdom, smålänning som jag är... Och Stefan Liv var ju ingen dålig anledning att fortsätta med det, om man säger... /Mattias

#6 - - Taran:

Jag bara "måste" skriva några meningar från tidningen Natur,#4/11:"Är man så aptitretande,och samtidigt så klumpig och försvarslös som en bladlus,kan man bara överleva om man förökar sig snabbare än man blir uppäten.Då förslår inte normativt sex.Honorna tar saken i egna händer och föder levande kloner av sig själva.För att det skall bli riktigt effektivt är ungarna redan havande när de föds. Men när dagarna blir kortare byter bladlössen taktik och föder både söner och döttrar.De parar sig med varandra och lägger en omgång ägg,som övervintrar och följande vår kläcks till idel döttrar.Så tar kloningen vid igen."



Är inte naturen fantastisk?!Håller på och läser boken " Vinden är min mor "av Molly Larkin och Bear Heart.Rekommenderade du,Mattias,den en gång?Den verkar i alla fall intressant och förde mig till den här kommentaren,fråga inte hur!!/Taran

#7 - - Anonym:

:-) Det kan jag säkert ha gjort Taran, det är en underbar bok! Fast bladluskopplingen ÄR underlig! :-) /Mattias

#8 - - Bollebygdsbo:

Jag var på bo0kmässan och såg att din bok fanns där. ;)

Kramar från en Bollebygdsbo