Jävla kukblogg

Jävla kukblogg.


#1 - - Taran:

Jag kan inte hålla med denna gång. Men jag kan citera ;) Vaclav Havel sade följande en gång:

" Hopp är inte en tro om att det man vill ska bli verklighet, utan en övertygelse om att det som sker har en mening."



Mitt liv skulle kännas tomt, om du slutade blogga.

Men jag kan sluta kommentera om det hjälper dig att fortsätta skriva dina meningsfulla inlägg! Jag lovar!

#2 - - Ann-Marie Alexandersson:

Vad är felet?

#3 - - Helena:

Oj..... Vad svarar jag på detta ? Taran gjorde det bra, instämmer men utlovar inte att sluta kommentera... Och visst fanken undrar jag vad som ligger bakom inlägget ?

#4 - - Lotta:

Trist att du är förbannad på bloggen men skönt att du inte använder fitta som svordom, men vet att du har gjort det tidigare.

Kram!

#5 - - Håkan På egen hand.:

What's the ugliest part of your body? En gammal låt av Frank Zappa.

#6 - - Taran:

Jag lyssnar på Wollter på P4 och hon spelade precis Melissa Horns " På låtsas ", den är litet ja..., lyssna om ni vill:

www.youtube.com/watch?v=p1nO9gvvEK4

#7 - - Mooseeyes:

Det där är inte lätt att förhålla sig till. Har någon av oss skrivit något som gått dig förnär? Är det rentav jag?



Taran: En fantastisk formulering av Havel, den lägger jag på minnet. /Mooseeyes

#8 - - Mooseeyes om kuk- och fittord:

Varifrån kommer förresten idén att fitta brukat som svordom skulle vara nedlåtande? Eller kuk för den delen, fast det brukar konstigt nog ingen påstå att det gör? Det heter inte för inte kraftuttryck; man använder dem väl för att stryka under och förstärka? Fitta är ett starkt ord, såklart är det därför man använder det. Var kommer det nedlåtande in, det får t ex Lotta gärna förklara. Säger det inte mer om den som tolkar svordomen så än om den som använder den? Är det inte ett gammalt fantasilöst vanetänk, att självklart är kvinnan alltid föraktad, typ? /Mooseeyes

#9 - - Franck:

Fint med Havel-citatet, Taran!

Du har gått in i något annat sen en tid, som jag ser det (förstås) här på Din blogg. Denna blogg är din skapelse, ditt verk. Kanske har du tröttnat också på detta, det har blivit för mycket krav kring den? Tvångströja? Här kan du knappast få någon direkt dialog, även om de flesta av oss såklart har den ambitionen. Nej, det där s a m t a l e t blir det kanske inte här. Det är ett stort jobb för dig att skriva, förstår man av dina kommentarer, kanske ska du lägga energin på andra samtal, samtal som håller den röda tråden? (Jodå, här finns också en tråd, men den åker ju iväg och delar sig snart.) Låta detta vila, en vecka? Tre? Öppna en ny blogg för en ny tid? Men jag är kvar, såklart. Men vi tar ansvar för oss själva såklart, men jag har och kommer framgent gärna dela denna din Plats här med dig!

#10 - - KaosJenny:

Ok, respekt... Jag svär ett par gånger högt åt dig. Tror dock att jag går ut på bron eftersom vissa av orden och anledningen kan bli svår-förklarat för barnen. Skickar en cyberkram till dig

#11 - - Hyrestanten:

Ursäkta frågan Lotta men varför skulle det vara bättre att skriva kuk än fitta???

#12 - - Lotta:

För att det känns så sorgligt att man använder sitt eget kön som skällsord. Så enkelt bara.