Snooker

Ni vet väl vad som pågår i Sheffield?

Snooker vm!

Jag tittar intresserat.
Reglerna hittar man på nätet förstås.
Biljard alltså.

Om man inte är intresserad kan man ha det på ungefär som en sån där videobrasa
Snyggt och rogivande med det gröna bordet och klickandet av de färgglada bollarna.

Eurosport.
#1 - - Mooseeyes:

Jag tänkte att den här gången ska jag väl ändå inte bli först att kommentera.



Men folk verkar inte ha nåt särskilt innerligt förhållande till snooker. Kommentarerna uteblir.



Snooker är spännande! Snooker är på samma gång elegant och sunkigt. Snooker har sin särskilda stämning.



Jag minns storstjärnan, Ronnie O´Sullivan. Verkar som att han håller på än, läser jag mig till.



Ja du Tina, där har du en anledning till att återfödas. För världsmästare i snooker lär du inte hinna bli, även om du skulle lyckas med ditt uppsåt att bli frisk. För med mindre än den finaste titeln nöjer du dig väl inte? /Mooseeyes

#2 - - Maggan:

Så fint med ett nyvunnet intresse...att fylla ut tiden med medan livet pågår. Bara en sån sak, att kunna lyssna till det där rogivande klickandet.

Kram Maggan

#3 - - Lotta:

Tack för att du målade en tavla med ord till mig :)

#4 - - Franck:

Biljard har aldrig varit min grej, men vi hade ett på Kärrtorps gymnasium (gick ett halvår där), så någon kula har man stött. Min mamma kunde, alltid lika överraskande för mig, sitta framför friidrottstävlingar på TV. Men det var ett gammalt intresse, hon brukade hänga på sin far, morfar, på både boxning, friidrott och sånt man såg på i Stockholm då. Själv är jag lite svag för en del lagsporter som hockey och fotboll, men försöker undvika det så mycket som möjligt.

Men jag kan tänka mig att det där klickandet av kulorna, eller heter det bollar, är hemtrevligt. Det är som att ljudet av åken i slalombacken från 70-80-talen är så hemtamt, det där märkliga klockljudet som svajjar när dom åker. Minns inte om det var publikljud eller fenomen ur TV-teknikens ungdom. Ljudet av suget i en mjölkninganläggning skulle jag vilja kunna höra då och då.

#5 - - O:

Under påsken upptäckte vi i min familj, att det gick att titta på massor av olika kanaler. Kanaler som man normalt måste ha betalat för att se. Och det fungerade i nästan tre veckor. Då såg vi bl.a. på biljard. Jag tyckte det var riktigt intressant. En annan kanal som vi fastnade för var "Animal planet"



I verkliga naturen, har jag märkt att de svarta sniglarna kommit fram på asfalten igen. Inte mina favoritdjur!!

#6 - - Ylva La:

Snooker - nej. Enda roliga är att försöka få domarna att skratta. Vilket är hyfsat svårt när man bara ser på teve.



Idag är det en artikel om nagelkonst i DN. Hittar den tyvärr inte på nätet. Den där konstnärliga typen på 16 år kan ju titta och inspireras.....

#7 - - Ann-Marie Alexandersson:

Min farsa kikade på eurosport hela tiden- som ett filter mellan.