Där fick jag kuk minsann

Jag drömde
att jag var på en familjevänlig badort.
En stor kuk trängde in i mig.
Det var så skönt
så jag skar av den
och behöll den.

Hälsar Savannens kåtaste lejoninna
#1 - - Sven Lindh:

Aj aj aj....det var ju min kuk du skar av....aj aj

Passgångaren i Mora

#2 - - Anonym:

Hm...

#3 - - Kristina S:

Drömmar kan vara bättre än verkligheten, även om man är frisk. Det förvånar mig ofta - jag önskar att jag kunde känna så intensivt i verkligheten som i vissa drömmar.

Den här förmågan skall du jobba på och utveckla!

#4 - - Maggan:

Yes, Tina...Vad härligt med sådana drömmar. De kan vara fantastiska som surrogat för det verkliga livet Kram Maggan

#5 - - Ann2:

Njutbart! En drömkuk tål att skäras av utan
smärta... Grattis till drömmen.

#6 - - KaosJenny:

Underbart!!! Helt enkelt!!! när drömmen är bättre än verkligheten :-)... Kram

#7 - - Kristina S:

Jag har precis fått en varning från mitt antivirusprogram att denna webbplats är skadlig och varnas för. ???!!! Kan du kolla om någon kan ha planterat ett virus?

Svar: Jag har inte märkt något.
Harpasione

#8 - - Birgitta:

Å så roligt! P(r)icken över i är den "familjevänliga" badorten. Tack för den.

Svar: Tycker jag också.
Harpasione

#9 - - Ann-Marie Alexandersson:

Måste erkänna att allra först tänkte jag "Nej, men..." Sedan blev jag ledsen - så naken, så oskyddad, så uppfläkt inför hela världen.

Svar: Bli inte ledsen. Jag var glad när jag skrev det. Och vissa saker bara måste skrivas. Fast jag tvekar mycket.
Harpasione

#10 - - Alex:


Hej Tina,

Måhända inte lika bra som kuk, men http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nervsjukdomen-als-gar-att-behandla_7769968.svd kanske kan vara av intresse.

Svar: Var det idag?
Harpasione

#11 - - Mooseeyes:

Låter bra tycker jag. I mina öron låter det som att du har vad du behöver. Fixat själv, liksom. Den mänskliga anden är otrolig...

jag försöker förstå hur Ann-Marie blev ledsen, jag tyckte det var strongt skrivet. /Mooseeyes

#12 - - Alex:

SvD-notisen var från den 19:e - originalartikeln i Science Translational Medicine har jag inte läst, men sannolikt är den nypublicerad.

Anyway, det är ju i nuvarande form inte samma sak som bot förstås, men visar om inte annat att forskningen inom området rör sig framåt och att nya sätt att tackla ALS studeras.

#13 - - Ylva La:

Även jag läste om mössen som levde ett år längre med nya nervstamceller. Ett musår motsvarar väl trettio människoår i vanliga fall. Och så bromsar den sjukdomen. Nu måste de bara forska vidare fort som attans, så att de också kan få sjukdomen att gå tillbaka - nerv för nerv. Heja heja forskarna!

#14 - - Kristina S:

Förresten det kanske inte var antivirusprogram. Det kan ha varit censuren när de såg kuk.
I alla fall dök det inte upp mer och förlåt om jag oroade dig i onödan. Kram!