Variation

Olika
Olika
OLIKA
Jag vill ha OLIKA!

Olika musik olika människor olika ställen olika färger olika dagar

Rutiner ja ett tag
Sen vill jag ÄNDRA MIG.
Byta ändra olikt

Tänk att det kliar i halsen
Kan inte svälja
Inte harkla
hosta ljudlöst kväljande.
Jag kan hosta
med öppen mun
utan att det hörs ett ljud.
Det kan inte du!

Det kommer en ny assistent
de andra visar och förklarar

- Hon är nästan som en vanlig människa.

Ja nästan men inte alls egentligen

Det som inte till exempel är så vanligt är att jag spelar med en norsk grupp som heter Katzenjammer
Om ni kollar deras videos så är det jag som sticker upp mellan brösten på hon med störst
Ni kan en liten liten saxofon blänka till också och om ni lyssnar noga

Och så väcks jag av en lätt puss på kinden
SÅ lätt
Fjäderlätt
Pigga ögon viskande röst

Guuud vad ni springer på toa
Varför har ni inte kateter?
#1 - - Franck:

Vi tenderar röra oss mot mitten, i grupp. Det märkte de tidiga statistikerna och innan dom, dom som hade lite social varseblivning värd namnet. Det är säkert en evolutionshistoriskt listig pryl. Kanske är det lika i blogg-världen? Vi är garanterat olika, men om jag frågar om recept på ägg, så kommer säkert 90% tala om pannkakor, äggstanning, m m ägg, mjölk, mjöl-historier. Några enstaka prata om andra äggvarianter. En skogstoking kommer tala om hur bra det är att kasta ägg. Varför? Det är faktiskt intressant. Och säkert är inte detta sant heller, i bloggvärlden?

#2 - - sr. Carina:

Just detta att fråntas rätten att vara spontan, att ändra sig, tycker jag mig se hos många multisjuka och handikappade. Varför skulle inte också den personen kunna byta smak? Vilja något annat som omväxling? Och så mycket skylls på medicinerna eller effekter av sjukdomen/skadan... "jaja, att du är arg beror på att du har för högt socker" eller "det är ett känt faktum att hjärtsjuka blir aggressiva". Kan man inte bara bli arg? Måste det ha med ens sjukdom/skada att göra? Det är som om den som är sjuk inte längre tillmäts mänskliga känslor, och det gör mig både arg och förtvivlad.

#3 - - Ewa:

Jag vill ha kateter! Skulle underlätta för mig under länga arbetspass då jag inte kan komma till en toalett på många timmar.



#4 - - Karin W:

Nä, fy farao, skulle inte vilja ha kateter - fast det kan verka smidigt. Det är ju jobbigt med toabesök för den som inte kan fixa det själv och de som måste hjälpa till (har jag gjort mycket när jag jobbade i vården och i hemtjänsten). Men det är ju i alla fall en slags normal tillvaro att gå på toan och inte en sak till som kan krångla och orsaka infektioner. Privat blir väldigt offentligt skulle jag känna med kateter. Ordentligt knäppta byxor ska det vara ;-))