Nu

Midsommar blev inte av.
Jag märkte det.
Synd.
Nu väntar sommarpratare och allsång på skansen.
Kul.
#1 - - Mooseeyes:

Ingen midsommar här heller. Men väl tukaner. Och vått. Befinner mig i Iguazú. Hellre den vätan än midsommarväta... Fast nubbe ÄR gott, det är det... Och flodfisk är långtifrån detsamma som sill.

Kommer nog inte lyssna på många sommarpratare i år känner jag. Men hörde ett litet klipp från Anja Pärssons stora tillkännagivande. Fick klump i halsen, mindre för det hon sa än av hennes sätt att berätta det. Naket. Sen Zidane, en intervju återgiven i Aftonbladet, Kämpar med att få vara normal. Så vanliga, små och enkla de ändå är i grund och botten, de verkligt stora. /Mooseeyes

#2 - - Maggan:

Midsommar...den försvann i ett konstigt väder, lite sol och massor av regn om vartannat.
Och sommarpratarna..Anja, tänk vilken vånda innan man kommer fram till beslutet att vara ärlig mot sig själv, att man aldrig kan låtsas vara någon annan än den man är. Men innan dess, ifrågasättandet av ens egen identitet, så många känslor att ta hänsyn till, föräldrar, syskon, vänner som inte vetat om. Och sedan lättnaden att få gå ut i Etern och berätta.
Tina, något att se fram emot även om det regnar, Sommarpratarna och Allsången på Skansen
Kram Maggan

#3 - - MB:

Jag tyckte allt att midsommar kom -

#4 - - judi:

midsommar ..var det på dagen sedan ringde bekanta på kvällen och fråga vad gör du jo jag hoppar och skuttar runt midsommar stången !!!

#5 - - Ida:

Bästa midsommar på många år. Ingen speciell mat;inget tvång att fira nånting alls; grävde i trädgården långt inpå natten och nöjd med resultatet; inte en midsommarstång så långt ögat nådde; inget dragspel eller grodor; lugnt och skönt och lång sovmorgon. Superbra!

#6 - - KaosJenny:

Tror att det är en och annan som drar en lättnadens suck för att midsommar är över. En av de kravfylldaste låtsas helgerna på året då alla ska vara så in i h-e lyckliga, poppis och vackra. Lägga ut det på Bloggar och fejjan... Jag tror att det mörkas en hel del i stugorna om permafrost under midsommarklänningar, mygg, för många snapsar, pollenallergi osv...
Kram på dig...

#7 - - Ullrika:

Midsommar är inte på riktigt utan sol. Sommarpratare däremot! Det var genom Sommar i P1 jag hittade hit till dig. Oj så länge sen det känns nu...

Krams!

#8 - - anna nilsson, Sala:

Hej, inte förrän i går fattade jag att du och Elin är syskon. Hon red för mig på sorf för väldigt länge sedan men jag minns inte om du gjorde det?! ;)
Har följt din blogg i flera år men är ingen flitig kommentator. Gillar dig och ditt sätt att skriva :) Tatueringen tycker jag vore underbar :D kram

#9 - - O:

Dags att slå sig ner framför TVn. Hoppas "Allsång på Skansen" har större tur med vädret än "Lotta på Liseberg" hade igår!

#10 - - Ann2:

Hallå Tina,
läser allt- har dock inte lätt att hitta något vettigt att säga. Men nu ett litet tips som du kanske kan exmera*(hihi).
Jo, en i vissa stycken odräglig person(säger inte vem) har en podcast ihop med en vän. Publicerar samtal en gång i veckan och jag ber dig att lyssna på minst två avsnitt innan du spolar det hela. Tycker det finns nåt uppriktigt där...
Om inte annat kan du få användning för din slipade huggtand. ;6

http://alexosigge.libsyn.com/rss

Ann (tidigare på biblan)

#11 - - Tom:

Hej! Lyssnade på ditt sommarprogram igår och idag. Det var väldigt bra. Tack för det. Ska läsa lite mer på din blogg när jag hinner. Måste jobba nu.

//Tom