Paus

Nu tar jag semester till första september.
#1 - - Franck:

Jag hoppas du och de dina får en semester som ni alla är nöjda med! Skugga, service på kommunikationen, släkt och vänner önskar jag dig! Franck i Skogen & barnen

#2 - - Mooseeyes:

Måtte solen lysa på densamma! Om än inte på din datorskärm, knepigt det där... Måtte tusen trollsländor svirra men myggen hålla sig behagligt borta. /Mooseeyes

#3 - - Maggan:

Må livets klara stjärna,lysa upp din stig
det önskar jag så gärna, en cybervän till dig.
Och lyssna på humlesurr och titta på de vackraste fjärilar som cirkulerar i luften
Ha en fin sommar !
Kram Maggan

#4 - - En annan Tina:

På "återseende"! ...Må din väg gå dig till mötes
och må vinden vara din vän
och må solen värma din kind
och må regnet vattna själens jord
och tills vi möts igen
må Gud hålla dig i sin hand.
Kram!

#5 - - Håkan med Gerd:

Må du få bra dagar - och nätter. Det är ju inte sommardagarna som är magiska det är nätterna.

#6 - - Fru Olsson:

Hej på ett tag då!

// Karin

#7 - - Taran:

Vilket underbart ord: semester!!Allting är möjligt, och magiskt, och välunnat! Allt gott till Tarans hjärtas legala bosättare;)

#8 - - Ida:

Önskar dig allt gott och välkommen tillbaka

#9 - - Mooseeyes igen:

Om solen nångång inte skulle lysa... På Skansens scen på youtube gör den det... I form av Helen Sjöholm. (M fl - men visst är det hon som är solen!)

Här t ex: http://www.youtube.com/watch?v=Keocae7fTsM&feature=related

/Mooseeyes

#10 - - O:

Det känns som det blir väldigt lång period utan att höra från dig. Men hoppas du får det skönt och bra. <3

#11 - - karen:

Jag önskar dig en fin sommar oavsett väder och vind. Jordgubbssmoothie i överflöd och allt som är härligt i naturen. Jag har nyligen upptäckt harpasione men det har redan gett mig mycket. Tack och kram

#12 - - Ann-Marie Alexandersson :

Oj, varför tar du semester? Vad ska du göra som hindrar oss att vara med?

#13 - - Eva Blomkvist:

Saknar dig redan...

#14 - - Ann2:

önskar dej svala sommardagar och doftande sommarkvällar. Skuggan är viktigare än solen men finns ju inte utan den. Koltrasten har inte tystnat än...Cykelhjul i grus är också bra.

#15 - - Ylva La:

Önskar god sommar! Vilket är bästa sommarljudet? I morse var det så stilla här så jag hörde träningsroddarnas taktfasta åhej från en kilometers håll. Det var ett bra sommarmorgonljud.

#16 - - T:

Hej Tina! Trevlig sommar! Din blogg är så bra, den hjälper mig mycket. Min mamma har haft diagnosen ALS sedan några år tillbaka. Jag är 18 så jag och min lillebror bor fortfarande hemma med henne och pappa. Vi pratar om allt mellan himmel och jord jag och min mamma, men hennes sjukdom kommer nästan aldrig på tals. Kanske är det just för att det verkligen har blivit vardag och rutin för oss. Dessutom tycker jag att det är tufft att prata om det med mamma. Hon berättar inte så mycket självmant heller och därför är det skönt att läsa din blogg och på ett ungefär få en insikt i hur hon känner. Ibland pratar jag med pappa också, men han är en sån pessimist och tycker att allt går för fort och så. Det gör mig bara ledsen så jag har slutat med det. Hur gör ni i din familj? Pratar/pratade ni ofta om hur det skulle bli och hur det kommer bli i framtiden? Hur har dina barn handskats med situationen? Det är så svårt att prata med någon utomstående för det är få som kan känna igen sig i hur man mår och så. Har du några tips i allmänhet?

Igen, ha den underbaraste sommar! Kramar!

Svar: Jag tänker på dig. Orkar inte skriva just nu.
Harpasione

#17 - - volangen:

Hoppas sommaren blir skön o trevlig.
Saknar redan dina fantastiska texter.

#18 - - judi:

Trevlig semester

#19 - - Karin:

Ha det så bra!! Jag kommer sakna dina inlägg!!
Vi hörs igen!!

KRAM

#20 - - johanna:

hej tina! jag förlorade min kära mor för några månader sen i als. jag känner så djupt med dig och dina anhöriga! vill önska dig all lycka och styrka under dina fortsatta dagar i livet!
jag skulle vilja fråga dig hur din syn på döden är? hur har den förändrats i och med diagnosen? tror du att man känner på sig när dagen är inne?
jag hoppas att jag inte besvärar dig med frågorna, det är inte min mening.
jag kan tänka mig att det är svårt att göra annat än att leva en dag i taget. men hur ser din framtidssyn ut?
ha en underbar sommar! vänliga hälsningar, Johanna

#21 - - Ylva La:

Under tiden som du har semester, så kan vi ju rösta på dig, för att du ska få göra ett helt nytt "Sommmar/Vinter-program" i P1: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=5179796

#22 - - Anmaja:

Bra förslag att rösta på dej som Vintervärd! Har varit in och gjort det nu.

#23 - - Taran:

Bra idé Ylva La! Har nu också röstat, tog tid att hitta sidan( man tål ingenting såhär i rötmånaden?!)
Rösta alla på Tina Jansson till vintervärd 2012/2013! av alla! (många!) tidigare sommarvärdar:
https://www.surveymonkey.com/s/vinter2012

Trevlig semester, och sommar till alla! Och trevlig vinter till Mooseeyes! / Taran och Selma

#24 - - Anonym:

Typiskt lärare att ta långa sommarlov! Jag hoppas att du haft det så bra som det går och och augusti går fort så vi får lära oss lite nytt nästa termin!

#25 - - Anita:

Har varit inne och röstat på dej som vintervärd..hoppas många röstar ..ha det så bra du kan kram.

#26 - - Ann-Marie Alexandersson :

Jag skäms när jag läser min kommentar. Så himla egoistisk. Du har bjudit på dig själv men än någon kan förvänta. Jag längtar efter dig i alla fall.