OCH JAG FÅR ALLDELES FÖR LITE SKAGENRÖRA!

Nån däruppe måste gilla mig.

Kalibreringen funkar inte.
På datorn.
Igen.

Permobilen befaras kunna välta.
Bakåt.
Jag är inte orolig
men allt ska göras om och tas bort och flyttas.

Luften är för fuktig så jag ser suddigt

Nån däruppe måste gilla mig
#1 - - Ylva La:

Vi här nere gillar dig också. Det är dragkamp.

#2 - - Mari:

Önskar att jag kunde hälla säckvis med tålamod över dig!

#3 - - Franck:

Jag som flyter mittemellan (härnere och däruppe) hällde gärna tålamod över dig. Hade du kunnat ta emot det, även Skagenröra! Sen jag såg ditt senaste inlägg i eftermiddags, har den där refrängen ringt i huvet (Nån däruppe måste gilla mig) och jag ser 60-tal och barndom framför. Vem sjöng? Lönnroth? Ska förstås googla. Jag hoppas de lyckas fixa strulen med permobil och kalibrering!

#4 - - Taran:

Jag vet ju inte om du egentligen blir uppmuntrad av att jag är här och hejar på dig också, men i alla fall. Kom att tänka på en skojig översättning av ett latinskt ordspråk som lyder:

" Quidquid agis Snabba ryck nu!

prudenter agas de som sköter sig agas inte

respice finem!" lyd order: finemang!



Ordspråket vill ju säga, att jag hoppas allting blir bättre för dig, och så snabbt som möjligt!!

Om någon vill veta den riktiga betydelsen: Vad du än gör, gör det varligt och överväg slutet.



På slutet kan man väl låna det ack så passande ordspråket, här och nu: " Eheu! quam infortunii miserrimum est fuisse felicem!" som betyder: Ack, den största olyckan är att en gång ha upplevt lyckan! .... på tal om skagenröran...

Mina kommentarer skall hjälpa tålamodet att växa successivt så du slipper den röran, av en hel säck;)

Du har det så rörigt att det räcker, jag har nästan kännt på mig det, när andnöden har varit ovanligt hemsk.Usch! Jag skickar mina bästa trösthälsningar med en kram./Taran

#5 - - Ann-Marie Alexandersson:

Är du ironisk måntro? Du har ju inte gnott ihop din sjukdom på egen hand, och jag vet inte om man kan det med ALS. Jag döremot har ju fixat till min sjukdom på egen hand.Det kanske gör det lättare att förstå "han däruppe".

#6 - - Mooseeyes:

"Gud, ge mig tålamod, men ge mig det nu!" för att parafrasera talet i kommentarerna om just den varan.



Svårt att svara på det här hörru. Utan att förfalla till förnumstigheter och predikningar, typ.



Men en viss berömd scen som Franck om jag minns rätt redan länkat till nångång... "Always look on the bright side of life..."



Galghumor är väl ungefär det enda som kan hjälpa, åtminstone så här på avstånd. Lite. /Mooseeyes

#7 - - Anonym:

hö hö, du fantastiska kvinna.

#8 - - O:

Jag är lite sent ute med mina tankar, men hela tiden har jag haft Lisa Nilssons "Himlen runt hörnet" i min hjärna. Och samtidigt tänkt på skillnaden mellan "periskop" och "kelejdoskop". Man ser sig omkring och ser allt utifrån. Eller man ser utifrån och in och varje liten vridning ger en helt ny bild.

#9 - - Helena:

gillade periskopet och kalejdoskåpet ( eller hur det nu stavas.. ser mysko ut hur jag än gör....)" varje liten vridning ger en helt ny bild" - det tyckte jag var vackert ! För övrigt - nä, har inget att komma med...

#10 - - O:

Har försökt skicka kommentar flera gånger denna vecka, men det har varit omöjligt. Vad har hänt. Samma för alla eller bara för mig?