Pånyttfödd

Nej jag vill inte göra som breivik.

Sen jag själv drabbades av den slumpmässiga ondskan
tänker jag att vettvillingar kommer alltid att finnas
Liksom obotliga sjukdomar.

Men ett dataspel med prickskytte på usel vårdpersonal och nackstödstillverkare skulle jag nappa på direkt.

För övrigt tycker jag ni är hårda mot varandra i kommentarerna

Och jag är pånyttfödd.

Kan prata igen.
Med datorn alltså.
Efter en dags mycket plågsam tystnad
#1 - - Skramlan:

Så roligt datorn fungerar igen! Själv är jag ju en datorfantast och skulle inte vilja vara utan mina. Fast såklart är det ju extra tufft att vara utan om man har den som prathjälpmedel och vill kommunicera.

#2 - - Birgitta:

Hej Harpasione

Har du sett artikeln om den danske mannen med ALS i DN i dag? Vad tycker du om den?

Han är den andre mannen med ALS som jag hört säga att de "aldrig har haft det så bra", självklart utan att för den skull önska sig sjukdomen.

#3 - - Franck:

Välkommen tillbaka! Kul att du är pånyttfödd!

#4 - - Franck:

På tal om tolerans, så fick jag alldeles nyss detta via en epostgrupp: http://www.levandehistoria.se/node/6392. Kul att det jobbas på.

#5 - - Maggan:

Fint att du är tillbaka och att du är pånyttfödd. Måtte datorn inte krångla mer nu. Och hetsiga diskussioner har det varit, men bättre att något händer än inget alls. Övertyga någon annan om att just min åsikt är den rätta om inte motsvarande person är på samma linje är stört omöjligt. Vad svårt det blir när det går isär sig för mycket och när saker missförstås...

Imorgon på SVT kl 20.00 är det ett program om AlS-sjuke dansken, men det vet du nog redan /Kram

#6 - - Helena:

Japp - kul att höra ifrån dig !! Och en nyfiken fundering, hur kännetecknar du "usel vårdpersonal " ? Skulle gärna vilja ha en utläggning/ ett förtydligande där för egen del, eftersom jag tillhör den kategorin.

#7 - - Birgitta:

Nej Helena, jag tror inte att du tillhör den kategorin! Vårdpersonal ja, men säkert inte usel ..!

#8 - - Anonym:

Lovely!

#9 - - Mooseeyes:

Vi fâr väl se när krutröken skingrats och dammet har lagt sig. Men jag tror att det var bra. Själv sa jag tydligt ifrân, och det är jag nöjd med. Hur ska en dyngspridare veta att han eller hon är en sân om ingen säger ifrân? /Mooseeyes

#10 - - Mooseeyes:

PS. Fossingarna! ;-) /Mooseeyes

#11 - - Helena:

Birgitta - ibland blir det roligt med syftningsfelen =) Du har alldeles rätt; vårdpersonal ja, men förhoppningsvis inte usel... Fast å andra sidan hade det kanske varit ett tecken på självinsikt - eller en signal om att jag borde byta bransch....

#12 - - Anonym:

usel vårdpersonal säger du. Vet du hur svårt det är att jobba i vården och försöka göra patienterna nöjda???!!