Tips till regeringen

Jag tycker alla borde få ALS.
Vad mycket jobb det skulle skapas.
Assistenter permobiler ramper katetrar ögondatorer.
Skulle gå åt som smör.
Plastindustrin får ett uppsving.
För att inte tala om allt toapapper...
Så blir ju alla så kloka och förståndiga också.
Sist men inte minst skulle så många FÖRSTÅ
Hur det känns
När dreglet rinner långt ner på ryggen
#1 - - Kajsa:

Ja iallafall alla som inte ska arbeta som assistenter. Eller?

Svar: Ok var tionde då.
Harpasione

#2 - - Mooseeyes:

Räcker det inte med att alla får växthuseffekt på en och samma gång? Undrar hur DET ska gå... Om det nu blir så. Jag ser ett sjuhelvetes snickrande och skärbrännande bryta ut. Folk kommer bygga solskydd. Och annat.

Dregel är ju inte allt här i världen. Lidandekatalogen lär räcka till även fortsättningsvis. /Mooseeyes

#3 - - Kristina S:

Jag älskar dig Tina!

#4 - - karen:

Det blir flera och flera av någon anledning?
jag gör mitt för att skapa arbete:-)

#5 - - Anmaja/Lussekatt:

Ja var tionde låter bättre! *tummen upp för dej*
Anna

#6 - - Laura:

Idag damp din bok äntligen ner i brevlådan! Blev nästan så att jag sträckläste hela boken, så bra skriven! Den sista delen får vänta tills ikväll, fanns tydligen andra måsten idag också..

Svar: Tack!
Harpasione

#7 - - Maggan:

Idag när teknikens värld är så utvecklad varför kan inte någon uppfinnare hitta på en manick som fästs kanske på permobilen upptill och kan känna av när dreglet kommer och genast vara där framme och torka upp med en liten pappersduk, och som assistenterna byter ut allt eftersom. Det vore väl något och ytterligare arbetstillfällen för några. Eller var det bara en dum grej...Kram

#8 - - monica:

Satt och funderade länge på vad plåstret heter som man sätter bakom örat för att förhindra överskott av saliv (dregel). Så kom jag på det: scopodermplåster. Vi använde det ibland på patienter som fått stroke, och som saliven rann över på. Kanske är det värt att pröva om du inte redan gjort det.

Svar: Biverkning trötthet. Vill jag inte ha.
Harpasione

#9 - - Laura:

Precis läst ut boken! Så bra skrivet, kan i många sammanhang känna igen min pappa och hur han kämpade med ALS. Många års slit och smärta. Läste Ro utan åror för några år sedan. Känner mig nära min pappa när jag läser det ni skriver, det enda sättet jag kan känna mig nära min älskade pappa idag. Tack för din bok, den gav mig några timmars närhet i lugn och ro med min saknade pappa.

#10 - - Anonym:

Klarar knappt av att läsa om dreglet. Det måste väl klia på dig också? Jag blir galen när jag inte kan klia tillbaka.
F.ö har du helt rätt så klart; fler olyckor, fler fängelsekunder, fler sjuka och flera i behov av vård = ökad BNP. och framför allt: Konsumera mera! "Kom och köp konserverad gröt"

#11 - - Anonym:

Av någon anledning bles jag plötslit annonym, men det är ju jag, Ama.