#2 -
-
O:
Kan det vara så att du har ett Swedbank Visa kort som blivit utbytt mot ett Swedbank MasterCard kort?
#3 -
-
Ann-Marie Alexandersson:
Prova att be banken komma hem till dig! Du är så exklusiv och speciell att de kanske ser det som en merit om de kan.
#4 -
-
H:
Ja, kommer hem eller kommunicerar via mejl. Hur svårt kan det vara?
#5 -
-
Håkan o Gerd:
Å jag gillar:
... Själv skulle jag tittat in på banken på väg hem från jobbet bara.
Annars håller jag med om att någon från banken kunde titta in hos dej på väg hem från jobbet bara.
#6 -
-
M.B:
Har du internetbank? Isf går det att logga in och beställa ett nytt kort där..som sen kommer rakt hem i brevlådan, iaf har swedbank den tjänsten!
Det mesta går att lösa utan bankbesök numera! :-)
Svar:
Harpasione
Vadå gräva din egen grav. Vi vet att du har inställning! Men med den tidsåtgång du har på det mesta, borde du inte prioritera vad du måste göra själv och inte? Bankärenden låter inte på mig som något du borde lägga först i burken (enligt den där metaforen om stora stenar, grus och sand, ska jag återge den?)! Alla prioriterar, kan inte ett viktigt bankärende ingå i tjänster du kan ta del av? Med tanke på tidsprioriteringen, kan du inte få en kontaktperson SOM BARA KOMMER OM DU TYP BEHÖVER ETT BANKÄRENDE, så kan du gå på bibblan istället? Kan någon annan hjälpa dig (under familjens Afrikaresa)? Går det att fundera på hur man kan lösa detta utan att du måste känna det som att du gräver en grav? Ta hjälp, bankerna har knappt öppet numera och vi står i enorma klasar (vi som inte får plats på stolar) och bara väntar numera (barnen ID-kort, bankkort o s v). Godnatt!