Tv

Så mycket bättre
Stjärnorna på slottet
Sommarpratarna
Mia på grötö

Kändisar talar ut och klappar om varandra.
Populärt just nu.

Trevligt ett tag tycker jag.
Mätt nu.

Nu ser jag på Maestro.
Ler nästan hela tiden.
Visserligen kändisar
men de gör något svårt och ovant.
Jag vet inte riktigt varför jag ler

Och så Farmen
#1 - - Mooseeyes:

Låter onekligen svårt. Och roligt. Maestro. Först ska man kunna en helvetes massa om musik, tänker jag. Sen ha ledaregenskaper ovanpå det. Tre sekunder ovanpå en surfingbräda är nog inget dåligt resultat i början. Nåt liknande här; tre sekunders någorlunda välljud innan helvetet bryter ut = godkänt?

Jag hörde Tomas Nordegren - heter han va, Tiger Woods förre svärstabbe? - i nån musikfrågesport på radio, också hörvärt för den som gillar klassisk musik. Kan inte låta bli att bli impad av karln dessutom, verkar finnas många strängar på den lyran. Superproffs i etern. Undrar hur han skulle klara sig i Maestro? /Mooseeyes

#2 - - KaosJenny:

Mm, snällTV gillas verkligen. Kul att du ler... Kram

#3 - - Petra:

Nordegren är väl lite dryg, kan jag tycka. Han, fotbollsspelaren i Maestro, med egyptiskt påbrå?, tycker jag är vacker!:-)

#4 - - Mooseeyes svarar Petra:

Det var en tankeväckande reflektion, om Nordegren menar jag. Har aldrig uppfattat honom så, men det är nog helt enkelt så att jag inte har särskilt svårt för dryghet; finner till och med en viss sorts dryghet tilltagande. Det är lite av grunden för slapstickhumor, är det inte? När man tror sig lite mer kapabel än vad man är, och springer rakt in i väderkvarnarna... Långt hellre det än folk som i hemlighet odlar en känsla av överlägsenhet, åtminstone. /Mooseeyes